اینفورمیشن کلیرینگ هاوس:

پرده برداری از جنایات جنگی غرب در سوریه/ دروغ‌های ناشیانه رسانه‌های غربی در مورد سوریه

سکوت دولت‌ها و رسانه‌های غربی در قبال قتل عام‌های اخیر شورشیان در سوریه، تنها به مسئله بی‌تفاوتی یا فساد در روزنامه نگاری باز نمی‌گردد. انتشار اطلاعات دروغین و نادرست در خصوص درگیری‌های سوریه،‌ به نوعی همدستی در پنهان کردن جنایات جنگی به شمار می‌رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "اینفورمیشن کلیرینگ هاوس" در مقاله‌ای به قلم "فینیان کانینگام"، تحلیلگر مسائل بین الملل می‌نویسد: در طول درگیری‌های سوریه طی 30 ماه اخیر، زمانی بود که دولت‌های غربی و رسانه‌های جریان اصلی به خاطر کشتار و قتل عامی که در این کشور اتفاق می‌افتاد، به اعتراض بر خواسته بودند؛ اما در حال حاضر، این رسانه‌ها در کنار دولت‌های غربی، کشتارهای فجیعی را که در این کشور صورت می‌گیرد، نادیده می‌گیرند.

*** افشای دروغ‌های ناشیانه رسانه‌های غربی در مورد سوریه
دلیل این موضوع کاملا روشن است؛ به این خاطر که گروه‌هایی که در این جنایات، علیه هزاران نفر از مردم سوریه دست دارند، مزدورانی هستند که با حمایت کشورهای خارجی دست به این اقدامات می‌زنند و رسانه‌ها و دولت‌های غربی نیز در تلاش هستند تا آنها را به عنوان «شورشیانی» که برای دستیابی به «آزادی دموکراتیک» مبارزه می‌کنند، ارج نهند.
این دروغ ناشیانه، خیلی زود فاش شد و نه تنها از حمایت تاسف بار دولت‌های غربی از خشونت علیه مردم سوریه، بلکه از مشارکت مشتاقانه کل صنعت رسانه در این اقدامات، ‌و به عبارتی همدستی آن در جنایات جنگی، پرده برداری می‌شود.
این گفته‌ها مبالغه‌آمیز نیستند بلکه انتشار اطلاعات دروغین و نادرست در خصوص درگیری‌ها و در پوششی از اخبار مستقل،‌ به نوعی همدستی در پنهان کردن جنایات جنگی است. اکنون در حالیکه از توطئه غرب در براندازی دولت مستقل سوریه، پرده برداشته شده است، این دروغ‌ها و تبلیغات فریبنده نیز افشا می‌شوند.

*** اکثر شورشیان تروریست از خارج از سوریه به این کشور آمده‌اند 
آخرین کشتار فجیع، در شهر خان العسل در شمال استان حلب صورت گرفته است. طبق گزارشات، نزدیک به 150 نفر که بیشتر آنها مردم غیرنظامی بودند، قتل عام شدند. بسیاری از قربانیان با شلیک مستقیم به سرشان کشته شده بودند. گروه‌های جبهه النصره و انصار الخلیفه که با گروه تروریستی القاعده در ارتباط هستند، مسئولیت این قتل عام را بر عهده گرفتند.
به گفته منابع موثق، این جنایتکاران سعی داشتند تا با بریدن اعضای اجساد و سوزاندن بقایای آنها، جنایات وحشیانه خود را پنهان کنند. تنها چند روز پیش از این کشتار فجیع، همین گروه‌ها دست کم 7 نفر را در شهر «مقبره» در استان «حسکه» به قتل رساندند.
در جاهای دیگر سوریه نیز، در حالی که ارتش این کشور به پیشرفت‌های زیادی علیه شبه نظامیان نائل شده‌ است ، از هویت کشته شدگان می‌توان دریافت که اکثر مبارزان شورشی، از کشورهای عربستان سعودی، لیبی، اردن، ترکیه و همینطور آمریکا و اروپا از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان هستند.
تنها در هفته گذشته گزارش شد که عربستان سعودی به ارزش 50 میلیون دلار سلاح سنگین از اسرائیل خریداری کرده است تا در اختیار این شبکه خارجی دهد که از این طریق مردم سوریه را وادار به تسلیم سازد.

*** غرب بر همدستی خود در قتل عام مردم سوریه، سرپوش می‌گذارد
در حال حاضر، آمریکا، انگلیس و فرانسه کمک بیش از 200 میلیون دلاری خود را که ادعا می‌کردند به «مخالفان سوریه» در قالب «کمک‌های غیرمهلک» است، متوقف کرده‌اند. این کار نوعی لفاظی طعنه‌آمیز است برای سرپوش گذاشتن بر این حقیقت که دولت‌های غربی و نمایندگان منطقه‌ای آنها اعم از ترک، عرب و اسرائیلی، از نسل کشی و قتل عام در سوریه حمایت می‌کنند.
در طول آخر هفته، هم زمان با قتل عام در شهرهای خان العسل و مقبره، رسانه‌های غربی سکوتی در پیش گرفتند که خود گویای همه چیز بود. اگر نگاهی گذرا به رسانه‌هایی چون نیویورک تایمز، واشنگتن پست، صدای آمریکا، گاردین، بی بی سی، فرنس 24، دویچه وله و رویترز بیاندازیم، متوجه می‌شویم که هیچ گزارشی در مورد این جنایات وحشیانه منتشر نشده است.
تنها یک استثاء جالب توجه در روزنامه واشنگتن تایمز، با عنوان «مخالفان سوری، حمله شورشیان را محکوم کردند»، به چشم می‌خورد. این روزنامه تلاش کرده بود تا با این ادعا که «شورشیان افراطی» سربازان به اسارت گرفته شده را اعدام کرده‌اند، بر موضوع کشتار فجیع غیرنظامیان سوری سرپوش بگذارد.


*** سکوت معنادار غرب در برابر قتل عام مردم سوریه
ماه گذشته نیز به دنبال قتل عام دیگری که در روستای «حتله» در شرق استان دیرالزور رخ داده بود، غرب سکوت مشابهی را در پیش گرفت. در اواسط ماه ژوئن، بیش از 60 نفر که عمدتا مردم شیعه بودند، بار دیگر به دست شبه نظامیان خارجی که از سوی غرب پشتیبانی می‌شوند، قتل عام شدند. بیشتر این قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند. 
این در حالی است که دولت‌ها و رسانه‌های غربی نسبت به قتل‌ عام‌های گذشته، واکنش متفاوتی نشان داده بودند. در ماههای می و ژوئن 2012، همگی آنها گزارش‌هایی در مورد کشتارهای جمعی در روستاهای حولا و قبیر منتشر کردند. طبق این گزارشات، به ترتیب 108 و 78 تن از ساکنین این روستاها قتل عام شده بودند که بسیاری از آنها با بریدن گلو به قتل رسیده بودند. رسانه‌های غربی بلافاصله مدعی شدند و یا به طور سربسته اعلام کردند که مرتکبین این جنایات، نیروهای دولت سوریه هستند و آشکارا شروع به محکوم ساختن بشار اسد کردند.
پیش از آن نیز هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در آن زمان، بشار اسد را متهم کرد که سوریه را با کشت و کشتار و ایجاد رعب و وحشت اداره می‌کند و به اتفاق دولت‌های غربی، از اسد خواست تا به کارهای خود خاتمه دهد.

*** تروریست‌های تکفیری مورد حمایت غرب، مسبب اصلی قتل عام مردم در سوریه 
بعدها معلوم شد که قتل عام‌های صورت گرفته در روستاهای حولا و قبیر، کار شبه نظامیان خارجی بوده که از سوی غرب پشتیبانی و حمایت می‌شدند. اما رسانه‌های غربی گزارش‌های اصلاحی را تعقیب و منتشر نکردند. مطبوعاتی که از خود استقلال دارند، هرگز چنین کاری نمی‌کنند.
این فرمول تبلیغاتی رسانه‌ها، در عناوین احساساتی و بدون ارائه شواهد معتبر، در قتل عام‌های بعدی نیز، از جمله قتل عام ترمسه در جولای 2012، و یا در بمب گذاری دانشگاه حلب در ژانویه امسال که بیش از 80 نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند، تکرار شد. علاوه براین، در همان ماه، بیش از 100 جسد از رودخانه‌ای در منطقه بوستان القصیر حلب پیدا شد که بسیاری از قربانیان با شلیک مستقیم به سر کشته شده بودند. رسانه‌های غربی بدون اشاره به اهمیت این موضوع که منطقه مذکور تحت کنترل شبه نظامیان خارجی بوده است، به اتهامات خود مبنی بر اینکه نیروهای دولت سوریه دست به این جنایات زده‌اند، ادامه دادند.
دولت سوریه همواره ادعا می‌کند که این قتل عام‌ها کار شبه نظامیانی است که از سوی غرب حمایت و پشتیبانی می‌شوند. این تروریست‌ها، ذهنیتی تکفیری دارند و معتقدند که هر آن کس که از نظر آنها کافر به شمار می‌رود ــسنی، شیعه، علوی، مسیحی، بی ایمان، به یک اندازه ـــ وعقاید کهنه و غیرقابل قول و عجیب آنها را تایید نمی‌کند، باید کشته شود.

*** تروریست‌های مورد حمایت و پشتیبانی غرب، هر روز به روش‌های بسیار بدتری متوسل می‌شوند
این اقدامات کاملا مطابق با خواسته دولت‌های غربی و اعراب ثروتمند وهابی که از این گروه‌ها حمایت می‌کنند، و با توجه به سابقه طولانی آنها در زد و بند و تبانی بین این عده، صورت می‌گیرد؛ برای مثال، می‌توان به ایجاد گروه القاعده توسط سرویس‌های جاسوسی غرب در افغانستان در طول دهه 1980 اشاره کرد که به منظور مبارزه با دولت وقت افغانستان که مورد حمایت اتحاد جماهیر شوروی بود، به وجود آمد.
کشتار بی‌رویه غیرنظامیان در سوریه جهت سرنگون ساختن دولت بشار اسد، که به دست جوخه‌های مرگی که از سوی غرب حمایت می‌شوند، صورت مي‌گیرد، همچنان با بمب گذاری‌های بی شمار در سراسر سوریه ادامه دارد. چند روز پیش از آخرین قتل عام در خان العسل، انفجار یک خودرو در محله جرامانا در حومه شهر دمشق دست کم منجر به مرگ 10 نفر گردید.
چند ماه پیش نیز یک بمبگذاری مرگبار، که در همین محله صورت گرفته بود، موجب کشته شدن بیش از 30 نفر شد. در این منطقه، ترکیبی از جمعیت مسلمان، مسیحی و دروز (یکی از فرقه‌های اسلامی) زندگی می‌کنند که شدیدا حامی دولت بشار اسد هستند. 

در حالیکه توطئه گران خارجی همچنان تلاش می‌کنند تا سوریه را وادار به تغییر رژیم کنند، تروریست‌های مورد حمایت و پشتیبانی غرب، به روش‌های بسیار بدتری متوسل می‌شوند. این سبعیت و شرارت، یک بار دیگر در قتل عام فجیع غیرنظامیان در خان العسل و مقبره قابل رؤیت است. این بسیار زشت و ناراحت کننده است که ما باید در هفته‌ها و ماه‌های آتی نیز انتظار چنین جنایاتی را داشته باشیم.

*** ممنوعیت پخش شبکه خبری پرس تی وی در شبکه‌های ماهواره‌ای، به خاطر پرده برداشتن از اعمال غرب در سوریه
اما نکته حقیقتا قابل توجه این است که رسانه‌های خبری و جریان اصلی، جنایات و قتل عام ‌های اخیر شورشیان در سوریه را نادیده می‌گیرند و تمام اینها به این خاطر است که بازی شرم آور آنها به پایان خود نزدیک است. آنها نمی‌توانند بیش از این بر این حقیقت که چه کسانی مسبب این کشتارها هستند و اینکه از جانب واشنگتن، لندن و پاریس هدایت می‌شوند، سرپوش بگذارند. اگر درست به آنها بنگریم، متوجه چهره زشت و کریه امپریالیسم غرب و نقش عاری از وجدان رسانه‌های به اصطلاح خبری غرب، خواهیم شد.
در همین حال، پخش آن دسته از سرویس‌های خبری مانند شبکه خبری پرس تی وی که به گزارش واقعیت آنچه که دولت‌های غربی عملا در سوریه و از طریق نمایندگانشان در این کشور مرتکب می‌شوند، می‌پردازد، از شبکه‌های ماهواره‌ای که تحت کنترل قدرت‌های غربی است، ممنوع شده است.

*** ترور شدیدترین نوع سانسور است
همانطور که جورج برنارد شاو، نمایشنامه نویس ایرلندی گفته است، ترور شدیدترین نوع سانسور است، برای تعمیم واقعی‌تر سانسور غرب، می‌توان به کشته شدن مایا ناصر، خبرنگار پرس تی وی اشاره کرد که در سپتامبر گذشته به دست جوخه‌های مرگ غرب در دمشق، تنها به این خاطر کشته شد که وی به کشف حقیقت در مورد اتفاقاتی که در سوریه رخ می‌دهد، کمک می‌کرد. 
سکوت دولت‌ها و رسانه‌های غربی در قبال قتل عام‌های اخیر شورشیان در سوریه، تنها به مسئله بی‌تفاوتی یا فساد در روزنامه نگاری باز نمی‌گردد. این مسئله حاکی از مشارکت آنها در جنگ پنهان نسل کشی در سوریه است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار