رضوانی: میزبانی جام باشگاه‌های واترپلوی آسیا را بدست آوردیم

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران پس از کسب کرسی کمیته مربیان فینا، از میزبانی ایران در مسابقات جام باشگاه های آسیا خبر داد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛محسن رضوانی اظهار کرد: امیدوارم عبادات مردم عزیز ایران و همه مسلمانان جهان در ماه مبارک رمضان قبول درگاه حق باشد. در این ماه خیر و برکت دریافت سه کرسی در فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو را به ملت بزرگ ایران تبریک می گویم.

پست خسرو امینی به عنوان نایب رئیس کمیته فنی واترپلو بسیار مهم است و قطعاامینی با تجربه سال ها فعالیت در عرصه مدیریت، به خوبی می تواند این مسئولیت را انجام دهد.

وی افزود: من نیز پس از رایزنی های بسیار زیاد و با حمایت های افشارزاده و حسین المسلم در کمیته مربیان فدراسیون جهانی عضو شدم. انصافا حسین المسلم از تمام کشورهای آسیایی حمایت کرد و برادرانه تلاش کرد تا کرسی های معتبری را بدست آوریم.

رایزنی های خود ما هم با سایر اعضا جواب داد و این کرسی معتبر را بدست آوردیم.

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران تاکید کرد: فدراسیون جهانی چند کمیته فنی دارد. کمیته های واترپلو، شیرجه، شنا و شنای موزون که هر کدام به صورت تخصصی کار را دنبال می کنند. در تمام این جلسات این کمیته ها حداقل یک نفر از اعضای کمیته مربیان فینا نیز باید حضور داشته باشد تا قوانین جهانی برای مسابقات مختلف تصویب شود. مربیان بزرگ شنا و واترپلوی جهان مثل "باب بومن"، مربی مایکل فلپس در این کمیته عضویت دارند.

رضوانی با اشاره به رایزنی با مسئولان فدراسیون جهانی خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی با مسئولان بخش های مختلف فدراسیون جهانی داشتیم. سمیع زاده مربی تیم ملی هم چندین جلسه با مربیان خوب دنیا داشت و با آن ها به تبادل اطلاعات پرداخت. دریافت سه کرسی همزمان برای ایران در فینا کار بسیار بزرگی بود که با یاری خداوند متعال محقق شد. ما زمینه مدیریتی را در فدراسیون جهانی خیلی خوب پیش بردیم و باید تلاش کنیم تا سطح فنی رشته های شنا، شیرجه و واترپلوی کشور را نیز ارتقا دهیم.

وی با اشاره به دستاوردهای سفرش به مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی در بارسلونا گفت: میزبانی مسابقات واترپلوی باشگاه های آسیا را بدست آوردیم. در حدود آذر ماه این مسابقات را در تهران برگزار خواهیم کرد. در نظر داریم تا از بهترین مربیان شنا، شیرجه و واترپلو دعوت کنیم تا در ایران بهترین کلینیک های تخصصی را برگزار کنند. در شهریور ماه یک جلسه در آلمان برگزار می شود که قرار است درباره تصویب قوانین جدید بحث کنند که ما نیز در آن برنامه حضور پررنگی خواهیم داشت.

سرپرست فدراسیون شنا با تاکید بر لزوم بهره مندی از تکنولوژی روز در استخرهای ایران خاطرنشان کرد: از نظر سخت افزاری امکانات خوبی داریم اما باید استخرهای خود را به تکنولوژی های روز جهان مجهز کنیم. در حال رایزنی با اسپانسرهای فدراسیون جهانی هستم تا دستگاه های مجهز داوری شنا و شیرجه را وارد ایران کنیم.

رضوانی در پایان بار دیگر از حمایت های افشارزاده دبیر کمیته ملی المپیک قدردانی کرد و گفت: برایم خیلی جالب است که چقدر ثبات کار و مساله انتخابات فدراسیون ایران برای مسئولان فینا مهم است. آن ها بسیار به پیشرفت ورزش شنا در ایران اهمیت می دهند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. باید روی نوجوانان و نونهالان و آینده سازان سرمایه گذاری کنیم. از بعد همگانی شنا را توسعه دهیم تا زمینه سلامت اعضای جامعه فراهم شود و از بعد قهرمانی هم از مدال های معتبر این رشته های ورزشی بهره مند شویم. مطمئن هستم این اتفاق می افتد و روزی را خواهیم دید که شنای ایران در سطح جهان مدعی است.
برچسب ها: رضوانی ، شنا ، شیرجه ، واترپلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار