سريال‌هاي خاطره انگيز ماه مبارك رمضان + تصاوير

سريال هاي خاطره انگيزي كه با توجه به ماهيت ماه مبارك رمضان در سال هاي 84، 85، 86 بر روي آنتن رفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛‌سال هاي 84، 85، 86 جزو سال هاي پر بار سيما بود كه در ماه مبارك رمضان آثاري مناسبتي ويژه را به نمايش گذاشتند و اين آثار به شدت تأثيرگذار بر روي مخاطبان بود.


اولين سريال ماورايي كه در سال 84 از شبكه دو سيما پخش شد مجموعه "او يك فرشته بود" به كارگرداني عليرضا افخمي بود در اين سريال بهاره افشاري بازيگر جوان و تازه كار عرصه بازيگري نقش شيطان را به قدري زيبا ايفا كرد كه همچنان او را با اين نقش مي شناسند.

"او يك فرشته بود" اولين سريال ماورايي بود كه سر و صداي زيادي را در آثار تلويزيوني به پا كرد.
اين سريال حال و هواي رمضاني داشته و تلنگرهاي به جايي را به بينندگانش وارد مي كرد.

در اين مجموعه بازيگراني چون حسن جوهرچي، مريم كاوياني، ثريا قاسمي حضور داشتند و به گفته جوهرچي "او يك فرشته بود" بهترين سريال مناسبتي سيما در چند سال اخير است.

در سال 85 محمد حسين لطيفي سريال خوش ساختي را ويژه ماه مبارك رمضان با نام "صاحبدلان" را براي شبكه يك تهيه كرد.

اين سريال از ساختار و فيلمنامه قوي برخوردار بود و توانست مورد توجه مخاطبان قرار گيرد.
داستان صاحبدلان در خصوص پير مردي بود كه پدرش به خواب او مي آيد و به او در خصوص حفظ دينش اخطاراتي به او مي دهد.

سريال "صاحبدلان" با به تصوير كشيدن فضاهايي قرآني درس هاي بسيار آموزنده اي را در ايام ماه مبارك رمضان تقديم بينندگانش كرد و انصافاً در پايان ماه مبارك در بين آثار رمضاني سربلند شد.

در اين سريال حسين محجوب، محمد كاسبي، ثريا قاسمي، سيروس گرجستاني، مهرانه مهين ترابي، برزو ارجمند، باران كوثري، پوريا پورسرخ، ايفاي نقش كردند.


"ميوه ممنوعه" ديگر اثري بود كه در سال 86 مورد توجه مخاطبان قرار گرفت اين سريال ساخته حسن فتحي پيرمرد بازاري و خانواده داري بود كه ناگهان عاشق دختر بهرام بزرگترين بدهكارش مي شود اين سريال هم توشه هاي خوبي را در ايام ماه مبارك به مخاطبان روزه دارش هديه كرد و پايان خوبي را به تصوير كشيد.

در اين سريال علي نصريان، گوهر خيرانديش، امير جعفري، طناز طباطبايي، عمار نفتي، حضور داشتند.


در همان سال شبكه يك هم "اغما" به كارگرداني سيروس مقدم را ويژه ماه رمضان پخش كرد در اين سريال با مرگ همسر دكتر پژوهان منجر به انحراف او از دين مي شد.


در اين مجموعه حامد كميلي، نقش شيطان را با نام "الياس" را بازي كرد و با چهره معصومش مخاطب را به نحوي با خود همراه كرده بود كه گويي فرشته نجات پژوهان در سريال است.

ايمن تارخ، ناصر ممدوح، ايرج نوذري، لعيا زنگنه، حامد كميلي، عبدالرضا اكبري، شيوا خنياگر، نفسيه روشن ايفاي نقش كردند./ص



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار