سنندج/

احداث بیش از 8 هزار واحد مسکونی بدون مجوز در شهرستان مریوان

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان گفت: هم اکنون در شهرستان مریوان 8 هزار و 500 واحد بدون مجوز احداث شده است.

 به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج، ثابتی گفت: در این مورد با شهرداری های استان رایزنی های زیادی صورت گرفته تا همکاری های لازم را در زمینه ساخت و ساز با این سازمان داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان، با بیان اینکه در حال حاضر در نایسر، حسن آباد و ننله اکثر ساخت و سازها بدون مجوز صورت می گیرد، اضافه کرد: در حال حاضر هیچ گونه کنترل و نظارتی بر کار ساخت و ساز در این مناطق وجود ندارد.
ثابتی با اعلام اینکه باید در زمینه رعایت مقررات ساخت و ساز ساختمانی فرهنگ سازی شود،گفت: به دلیل اینکه کردستان و به خصوص شهرستان سنندج بر روی کمربند زلزله قرار گرفته است رعایت مقررات ساخت و ساز یکی از اساسی ترین اصول است.
وی طراحی، نظارت و اجرا را جز برنامه های اصلی این سازمان دانست و ادامه داد: عدم مراجعه به موقع مالکین به مهندسین ناظر سازمان نظام مهندسی کردستان از عمده مشکلات این سازمان است .
رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان، با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری 300 تا 350 نقشه ساختمانی در شهرستان سنندج توسط سازمان نظام مهندسی اجرا شده است، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کردستان همچنین در این مدت اقدام به کارهای نظارتی و طراحی 150 نقشه شهرستان بیجار، 100 نقشه شهرستان مریوان، 140 نقشه مربوط به شهرستان های دهگلان و کامیاران، 50 نقشه مربوط به شهرستان دیواندره و 10 نقشه ساختمانی مربوط به شهرستان های سروآباد و سریش آباد آنها کرده است./ب
برچسب ها: احداث ، مسکن ، غیر قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.