قبل از مرگ چندبار پدر و مادرتان را مي‌بينيد؟

چهار مبتکر غربی وب سایتی را طراحی کرده اند که دفعات ملاقات فرزندان با والدین آن ها را نشان می دهد.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران،چهار مبتكر غربی  وب‌سايتي را طراحي‌ كرده‌اند كه پيش‌بيني مي‌كند افرادي كه از والدينشان فاصله دارند، پيش از مرگ آن‌ها، چند بار احتمال دارد ملاقاتشان كنند. 
اين وب‌سايت كه See Your Folks نام دارد، براي ترغيب كاربران به سپري كردن اوقات كيفي با والدينشان طراحي شده است؛ پيش از آن كه بسيار دير شود. 

كاربران كشوري كه والدينشان در آن زندگي مي‌كنند، سن‌ پدر و مادران و اين كه چه ميزان آن‌ها والدينشان را مي‌بينند وارد مي‌كنند. هدف از اين عمل گرفتن آمار در مورد اين كه چند بار احتمال دارد كاربران والدينشان را بار ديگر ببينند، اعلام شده است. 

با استفاده از ماشين‌حساب، چنانچه والدين در انگلستان زندگي ‌كنند، 50 سال سن داشته باشند و كاربر آن‌ها را هر روز ببيند، مي‌تواند انتظار داشته باشد كه 10 هزار و 950 بار ديگر آن‌ها را ملاقات كند. 

در صورتي كه كاربر آن‌ها را به صورت هفتگي ببيند، يك هزار و 560 بار ديگر و در صورتي كه ماهي يك بار آن‌ها را ملاقات كند، 360 بار ديگر آن‌ها را مي‌بيند. با اين حال، چنانچه ملاقات‌هاي كاربر سالانه است، پيش از مرگ والدينش تنها 30 بار ديگر مي‌تواند آن‌ها را ببيند. ايده ياد‌آوري به مردم در خصوص مرگشان، براي ارتقاي زندگي كيفي آن‌ها گزارش شده است. 

پيغام اين وب‌سايت چنين است: «ما چنان غرق در رشد كردنمان هستيم كه فراموش مي‌كنيم در حال پيرشدن هستيم.» در حالي كه وب‌سايت مزبور ممكن است تعدادي از مردم را عصباني كند، طراحان بر اين باورند كه آگاهي فزاينده از مرگ مي‌تواند به بهترشدن زندگي‌ افراد كمك كند. 

برچسب ها: سایت ، ملاقات ، فرزند ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.