وزير صنعت، معدن و تجارت از خريد تضميني 3 ميليون و 600 هزارتن گندم از ابتداي فصل برداشت تا زمان حاضر خبرداد و گفت: تاكنون نيز 2 هزار و 200 ميليارد تومان وجوه خريداري شده به گندمكاران پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا)، " مهدي غضنفري" با بيان اينكه عمليات خريد تضميني گندم در 22 استان از 28 استان به پايان رسيده است، افزود: خريد گندم مازاد كشاورزان تا زماني كه آنها آماده فروش باشند  در 700 مركز عرضه ادامه خواهد داشت.

وي با قدرداني از تمامي كشاورزان زحمتكش كشورمان گفت: شركت بازرگاني دولتي ايران مسئول خريد تمامي گندم مازاد كشاورزان است و عوامل اجرايي بايد ضمن تسهيل روند فروش زارعين نسبت به صيانت از اين محصول استراتژيك توجه لازم را داشته باشند.

غضنفري همچنين گفت كه بيشترين ميزان خريد گندم از استان خوزستان با 700 هزارتن بوده و پس از آن استان هاي فارس و گلستان در رتبه هاي دوم و سوم فروش قرار دارند .

وزيرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش هاي اين وزارتخانه براي حمايت بيشتر از توليد كنندگان با  افزايش نرخ خريد تضميني گندم  گفت: با توجه به اين موضوع  دولت در تيرماه امسال نرخ هر كيلوگرم گندم معمولي را از 720 تومان به 800 تومان و هر كيلوگرم گندم دروم از 750 تومان به 830 تومان افزايش داده است .

 غضنفري با اشاره به پرداخت به روز وجوه گندم به كشاورزان افزود: در حال حاضر با توجه به افزايش نرخ خريد ،  مابه التفاوت آن تامين و پرداخت مي شود .

انتهاي پيام/
برچسب ها: خرید ، گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار