حضور دو تن از رهبران تکفيري در ديدار رهبران اسلامگرا با فرمانده ارتش مصر

منابع نظامی اعلام کردند ژنرال عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش و فرد قدرتمند واقعی مصر در تلاش برای یافتن راه حلی مسالمت جویانه برای تظاهرات طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور ،با شماری از رهبران اسلامگرای این کشور دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه;  سرهنگ احمد علی سخنگوی ارتش در بیانیه ای اعلام کرد ژنرال سیاسی که سوم ژوئیه مرسی را از مقام خود برکنار کرد در این دیدار تاکید کرد هنوز برای بحران فرصت راه حل سیاسی وجود دارد مشروط بر اینکه طرف ها خشونت ها را کنار بگذارند.وی در عین حال مشخص نکرد کدام یک از رهبران اسلامگرا با نظامیان مصری دیدار کرده اند.اما یک منبع نظامی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد شش چهره سیاسی و مذهبی دراین گفتگوها شرکت داشتند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود در مقابل ، هیچ یک از رهبران اخوان المسلمین که مرسی به آن وابسته است در این نشست حضور نداشتند.یک منبع دیگر نزدیک به این پرونده اعلام کرد از جمله شرکت کنندگان در این نشست می توان به محمد حسن و محمد عبدالسلام دو شیخ بانفوذ سلفی اشاره کرد که به تازگی در جمع طرفداران مرسی در میدان رابعه العدویه قاهره سخنرانی کرده اند.

طرفداران مرسی از یک ماه پیش در این میدان در تحصن به سر می برند. منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد هرچند اسلامگرایانی که ژنرال سیسی با آنان دیدار کرد عضو اخوان المسلمین نیستند ، آنان از اخوان المسلمین در میدان رابعه العدویه حمایت کرده اند.»
این منبع گفت :« ما امیدواریم اخوان المسلمین به سخنان آنان درباره راه های یافتن راه حل بحران گوش دهند.»

از یک ماه پیش ، هزاران نفر از طرفداران اخوان المسلمین ،دو میدان قاهره را در اشغال خود دارند و از آن محل تقریبا همه روزه تظاهراتی را در پایتخت برای بازگشت مرسی به قدرت برگزار می کنند.دولت موقت که ارتش آن را روی کار آورده است از چند روز پیش از قصد خود برای بیرون کردن تحصن کنندگان حتی با توسل به زور ،سخن گفته است.

جامعه بین المللی که از یک هفته پیش در تلاش برای آرام کردن دو طرف فرستادگانی را به قاهره اعزام کرده است از احتمال خونریزی های بیشتر نگران است . در طول بیش از یک ماه گذشته 250 نفر از تظاهرکنندگان که بیشتر آنها از طرفداران مرسی بودند در درگیری ها با نیروهای پلیس کشته شده اند.

برچسب ها: رهبران ، تکفیری ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار