پس از پايان مراسم تحليف مطرح شد؛

اظهارات سران قوا در اولين نشست خبري مشترک با حضور دکتر روحاني

اولين نشست خبري مشترک سران قوا با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر روحاني به عنوان رئيس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی رئيس‌جمهور در نشست خبری مشترک سران سه قوه که عصر امروز(يکشنبه) بعد از مراسم تحليف در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز روزی است که دولت جدید کار خود را شروع کرده و امید بر این است روند همکاری‌ها در کشور بهتر از گذشته باشد خصوصا همکاری با مجلس شورای اسلامی و همچنین قوه قضاییه که بی‌تردید برای حل معضلات و مشکلات کشور همکاری و هماهنگی سه قوه لازم است.  
 
وی ادامه داد: من این لحظه را آغازی می‌بینم که همکاری و هماهنگی بیشتری را بین قوای سه‌گانه شاهد خواهیم بود.  
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم ما مردمی شجاع و در شرایط فعلی کشور امیدوار برای آینده‌ای بهتر هستند، دولت با همه توان، تلاش و کوشش با هماهنگی دو قوه دیگر برای حل معضلات کشور به حول و قوه الهی تلاش خود را آغاز خواهد کرد.  
 
** با تحلیف رئیس‌جمهور محترم دور جدیدی در حیات سیاسی کشور آغاز شد    
 
در ادامه این نشست خبری آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئيس قوه قضاييه گفت: امروز با تحلیف رئیس‌جمهور محترم، دور جدیدی در حیات سیاسی کشور آغاز شد.  
 
وی ضمن تبریک به رئیس‌جمهور و ملت ایران ادامه داد: ملت ایران با خلق حماسه عظیم سیاسی، راه کشور را برای آینده راهی روشنتر قرار دادند، همچنین خدمت مقام معظم رهبری تبریک عرض می‌کنم که با درایت این مسیر را برای ملت گشودند.  
 
رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: امیدواریم خداوند در همه اموری که برای خدمت به این ملت عزیز در دستور کار قرار داد، رئیس‌جمهور منتخب را تأیید و تصدیق بفرمایند؛ امیدواریم که وي با درایت و شجاعت و با آن سابقه بسیار خوب در حوزه و دانشگاه بتواند این مسیر را بخوبی طی کنند.  
 
آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور درباره تحریم‌ها و سیاست خارجی اظهار داشت: امیدواریم رئيس‌جمهور این صلابت و استواری را همیشه داشته باشند.  
 
** دولت جدید دولت پرکاری است و از زمان خوب استفاده می‌کند    
 
در ادامه این نشست خبری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رئیس‌جمهور منتخب و رئیس قوه قضاییه گفت: خوشبختانه بعد از انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری و بعد از مراسم تنفیذ، آخرین مرحله یعنی مراسم تحلیف در مجلس انجام شد.  
 
وی با اشاره به شرکت سران برخي کشورهای منطقه در این مراسم تصریح کرد: شرکت مسئولان کشورهای منطقه در این مراسم شکوه خاصی به این مراسم بخشید و این نشان می‌دهد که تحولات ایران بعنوان یک کشور ممتاز در منطقه مورد توجه است.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: لازم می‌دانم از جناب آقای دکتر روحانی بخاطر فرصتی که برای معرفی کابینه خود داشت و از آن خیلی زود استفاده کرد و امروز اعضای کابینه خود را به مجلس معرفی کرد، تشکر کنم .  
 
لاریجانی ادامه داد: این روحیه نشان می‌دهد که دولت جدید دولت پرکاری است و از زمان خوب استفاده می‌کند.  
 
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: ما در مجلس برای بررسی برنامه‌های وزرا یک هفته فرصت داریم و در روز دوشنبه هفته آینده بررسی وزرا در مجلس آغاز خواهد شد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: من و نمایندگان مجلس توصیه خاصی به رئیس‌جمهور برای انتخاب وزرا نداشتیم و به طور قانونی ایشان افراد مورد نظر خود را معرفی کردند که قطعا در مجلس بررسی دقیق خواهد شد و امیدواریم در هفته آینده کابینه رأی اعتماد بگیرد، دولت کامل شود تا بتواند مشکلات کشور را با همت و همگرایی مرتفع کند.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار