در نشست سوئیت سمفونی "خلیج فارس"؛

شهداد روحانی: به خواست نوازندگان ارکستر سمفونیک احترام می گذارم/اسفندیاری: این کنسرت به جشنواره موسیقی مقاومت ربطی ندارد

برگزاری کنسرت بزرگ خلیج فارس در روزهای 24 و 25 مرداد به جشنواره موسیقی مقاومت ربطی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست کنسرت خلیج فارس در برج میلاد، شهداد روحانی (رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران در کنسرت خلیج فارس) در این  مراسم گفت: این قطعه را دو سال پیش به سفارش انجمن موسیقی هرمزگان نوشتم و اردیبهشت 91  آن را در تالار وحدت اجرا کردم اما امسال اجرای این اثر طولانی تر است و از 12 قسمت  تشکیل شده است.

 وی اظهار داشت:  سعی کرده ام در اجرای سوئیت سمفونی خلیج فارس، بخش هایی از طبیعت و خاک عزیز کشورمان را به تصویر بکشم و به همین جهت برای هر کدام از این بخش ها، از نام منطقه خاص استفاده کرده ایم که در این میان نام هایی چون خاک سرخ و دره ستارگان، دیده می شود.

روحاني تصریح کرد: روزهایی که تازه به ایران وارد شده بودم، در جریان مشکلات نوازنده های ارکستر سمفونیک قرار گرفتم و همان زمان اعلام کردم هر نوازنده ای که علاقه ای به همکاری با ارکستر این اجرا ندارد، ما به خواست آنها احترام می گذاریم.

وی ادامه داد:  اکستر سمفونیک لندن یکی از بهترین ارکستر سمفونیک های دنیا  است و به  دلیل بودن این اثر تصمیم گرفتم آن را در لندن و با ارکستر سمفونیک آنجا ضبط کنم و از همان زمان نیز برنامه ریزی برای برگزاری این کنسرت در ایران صورت گرفت.

روحاني خاطرنشان کرد: من غیر از مسئولیت  اخلاقی، مسئولیت اداری ندارم اما همیشه از کیفیت بالای کارهای موسیقیدانان ایرانی، در همه نقاط دنیا تعریف می کنم.

حمید اسفندیاری مدیر موسسه آواری باربد در این  نشست گفت: به طور یقین، آواری باربد در ابعاد مختلف، سعی در حفظ آن ارکستر و اجرای آن دارد.

وی افزود:  هنگامی که همزمان روزهای برگزاری این کنسرت با جشنواره موسیقی مقاومت، مطلع  شدم و برای تغییر تاریخ به دفتر موسیقی مراجعه کردم، علیرضا پاشایی از من خواهش کرد که زمان برگزاری این اجراها را تغییر ندهم و نکته حائز اهمیت این است که این کنسرت به صورت شخصی و خصوص برگزار می شود و به جشنواره موسیقی مقاومت نیز مربوط نمی شود.

محمد حسین تفرشی (مدیر اجرایی و مدیر برگزاری  کنسرت) اظهار داشت: نمی توان گفت برای این اجرای، ارکستری تشکیل نشده زیرا تجربه سال گذشته بیانگر این نکته است که به طور معمول نوازندگان ارکستر از میان نوازندگان  ارکستر سمفونیک و ارکستر  ملی انتخاب می شوند و به همین دلیل همکاری نکردم تعدادی از این هنرمندان مشکل بزرگی را به وجود نمی آورد.

وی تصریح کرد: کنسرت خلیج فارس 24 و 25 مرداد ساعت 21:30 در برج میلاد برگزار می شود.

وی افزود: بیش از نیمی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تاکنون برای همکاری در این برنامه قرار داد امضا کرده اند و پیش دریافت خود را نیز گرفته اند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.