كرمان/

حراست از نخبگان یک ضرورت است

مسئول دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان گفت: باید به فکر مظلومیت نخبگان خود باشیم و حمایت و حراست از این قشر یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مهدی گنجوی شامگاه یک‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از دانشگاهیان و مدیران مراکز پژوهشی استان کرمان اظهار داشت: وزارت دفاع جزو چهار وزارتخانه استراتژیک ایران است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع یکی از عوامل مهم اقتدار ما است، افزود: این وزارتخانه در دولت‌های مختلف کمتر دچار حاشیه بوده و در سایه آرامش کار خود را انجام داده است و دوری از مسائل حاشیه‌ای از رموز موفقیت این وزارتخانه به شمار می‌رود.

مسئول دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان خاطرنشان کرد: تحریم‌های اقتصادی بر علیه ایران موجب افزایش تولید، توسعه علم و فناوری و خودباوری در عرصه دفاعی کشور شده و فعالیت‌هایی در صنعت دفاعی انجام شده است که انسان را متحیر می‌کند.

گنجوی تصریح کرد: وزارت دفاع این سیاست را دنبال می‌کند که بحث علم و فناوری را به عمق جامعه بیاورد و از توان و ظرفیت مردمی در این حوزه بهره ببرد، همان‌طور که در دوران دفاع مقدس توانستیم صحنه‌های مختلف را با حضور آحاد مردم به نفع خودمان بکنیم.

وی ابراز داشت: حضور مردم در بحث‌های دفاعی ایجاد امنیت در فضای کنونی جامعه را محقق می‌کند و دنیا باید بفهمد که ایران ملتی توانمند دارد و زیر بار زور و تحمیل نیست.

این مسئول اذعان داشت: ما باید بر روی پای خود بایستیم و کشورمان را بر اساس استراتژی دفاعی حفظ کنیم و تولید قدرت ملی و امنیت داشته باشیم و امنیت موجود در ایران یک ودیعه الهی است.

گنجوی با اشاره به مشکلات اقتصادی در ایران ابراز داشت: بیشتر این مشکلات از سوی دشمن بر ما تحمیل شده است و اگر ما را به حال خود می‌گذاشتند، بسیاری از این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده به عنوان پل ارتباطی، رابط و کاتالیزور عمل می‌کند، گفت: این دفتر حلقه پیوند بین آحاد مردم و سازمان‌های آموزشی است.

مسئول دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان ابراز داشت: استان کرمان سرشار از افراد نخبه است و این نخبگان باید شناسایی و حمایت شوند و باید به فکر مظلومیت نخبگان خود باشیم و حمایت و حراست از این قشر یک ضرورت است.

گنجوی با اشاره به آغاز فعالیت دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان از چهار سال گذشته عنوان کرد: تا سال گذشته این دفتر فقط طرح‌های نخبگان را دریافت و آنها را در کمیته ارزیابی مورد سطح‌بندی قرار می‌داد.

وی افزود: 2 هزار موضوع برای پایان‌نامه‌های مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا به دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان اعلام شده که تاکنون 13 مورد تفاهم‌نامه با دانشجویان برای نگارش پایان‌نامه با موضوعات دفاعی به امضا رسیده است./ج1

برچسب ها: کرمان ، حراست ، فهمیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.