شبكه سحر هر هفته به مطالعات اسلامي مي پردازد

"مطالعات اسلامي" عنوان برنامه اي گفت و گو محور است كه هر هفته با حضور كارشناسان مباحث اسلامي روي آنتن سيماي انگليسي شبكه سحر مي رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ سيد محمدحسن شفيعي ناظر محتوايي "مطالعات اسلامي" با اشاره به اينكه اين برنامه موضوعات اسلامي و ديني حوزوي را با رويكرد نيازسنجي در غرب بررسي مي كند، گفت: محورهاي مورد بحث در اين برنامه شامل موضوعات كلامي، فلسفي، فقهي، احكام، اسلام در غرب، فلسفه اخلاق، فلسفه دين و ... است كه هر كدام در يك يا چند برنامه بحث مي شوند .

وي با اشاره به اينكه هر بسته موضوعي با حضور يكي از كارشناسان زبده مسايل اسلامي بررسي مي شود، افزود: از جمله اين كارشناسان دكتر محمدرضا حجازي دكتراي فلسفه و استاد حوزه و دانشگاه، دكتر محمد فنايي اشكوري دكتراي فلسفه دين و عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) و دكتر محسن قنبري دكتراي فلسفه اسلامي و رئيس دانشگاه مجازي المصطفي را مي توان نام برد.

برنامه "مطالعات اسلامي" كه تا پايان سال 91 به صورت زنده به مدت 45 دقيقه تهيه و پخش مي شد، از ابتداي سال جاري به مدت 30 دقيقه و به صورت توليدي روي آنتن سياي انگليسي مي رود .

در برنامه هاي اخير به لحاظ محتوايي رويكرد خوبي داشته ايم به طوري كه در 7 برنامه گذشته مباحث غني و پرباري پيرامون فلسفه دين صورت گرفته است. هشتمين و آخرين بخش از مباحث مربوط به اين موضوع، در هفته حاضر به پايان مي رسد و از هفته آينده مبحث فلسفه اخلاق، محور موضوعي برنامه خواهد بود.

اعجاز حسين، مسلمان اسكاتلندي كه در قم به تحصيلات ديني پرداخته، اجراي اين برنامه را بر عهده دارد و سيد محمدحسين هاشمي ناظر كيفي و علي كريمي و وحيد درخشش فر نيز كارگردانان آن هستند.

برنامه "مطالعات اسلامي" از توليدات مركز اسلام اصيل قم شنبه هر هفته ساعت 13:30 به وقت تهران به مدت 30 دقيقه از سيماي انگليسي شبكه سحر پخش مي شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.