عرفان نظر آهاري خبر داد:

رونمايي "ما همه آفتاب گردانيم" در نمايشگاه بين‌المللي "فرانكفورت"

كتاب "ما همه آفتاب گردانيم" بزودي با ترجمه انگليسي در نمايشگاه بين‌المللي "فرانكفورت" رونمايي مي‌شود.

"عرفان نظر آهاري" شاعر، در خصوص چاپ آثار جديدش در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران،‌ گفت: بزودي چاپ دوم كتاب "من بيابان همسرم باد" با تصاويري از "رضا دالوند" و گرافيك "شاپور حاتمي" توسط انتشارات "نور و نار" روانه بازار مي‌شود.

وي با اشاره به موضوع اين مجموعه شعر تصريح كرد: مجموعه" من بيابان همسرم باد" از شعرهاي نو نيمايي است كه بزودي تقديم مخاطبان علاقه‌مند خواهد شد.

"نظرآهاري" با اشاره به ترجمه آثارش به زبان انگليسي اظهار داشت: قرار است همه آثارم با نام "ما همه آفتاب‌گردانيم" بزودي توسط يك ناشر انگليسي در "لندن" و از انتشارات "شمع و مه" منشتر شود و در نمايشگاه بين‌المللي كتاب "فرانكفورت" رونمايي شود.

اين شاعر كشورمان با اشاره به موضوع كتاب خود گفت: موضوع اين كتاب مانند ديگر نوشته‌هاي من از رويكرد عرفاني و با فصل‌هايي در باب انسان، خدا، فرشتگان طبيعت و رابطه انسان با آنها تشكيل شده است.

*قلب بزرگتر از جهان" در راه است

"نظرآهاري" ادامه داد: كتاب "قلب بزرگتر از جهان" با ترجمه سه زبان "انگليسي"،"فارسي" و "ايتاليايي"‌در نمايشگاه "فرانكفورت" رونمايي مي‌شود.

وي ادامه داد: هر دوي اين كتاب‌ها با يك كار موسيقيايي و صوتي با آهنگسازي "محمد نصرتي" روانه بازار خواهد شد.

"نظرآهاري" تصريح كرد: اين كتاب هم در شبكه‌هاي جهاني، اروپايي و نيز در "آمازون" پخش خواهد شد و علاقه‌مندان مي‌توانند براحتي از آن بهره‌مند شوند.

*شعر يعني فلسفه زيستن

اين شاعر كشورمان در خصوص توصيه‌اي درباره علاقه جوانان به شعر و شاعري گفت: براي شعر گفتن بايد به تجربه زيستي دست پيدا كرد كه به معناي درك جهان است.

وي ادامه داد: كسي كه فلسفه‌اي را براي زيستن ندارد، نمي‌تواند تعريفي هم براي زندگي داشته باشد و آن را با كسي قسمت كند.

"نظرآهاري" اظهار داشت: مشكل دنيا و مردم امروز ما اين است كه آنها تلقي انديشمندانه و زيبايي را از جهان پيرامون خود ندارند و كند و كاو در معنا و مفهوم زيستن را نمي‌دانند.

وي خاطر نشان كرد: فكر مي‌كنم قبل از شعر گفتن بايد به زنده بودن و زندگي خود و اينكه چه ردپايي را از خود بر جاي مي‌گذاريم، بينديشيم كه در صورت اتفاق افتادن آن، اين ذوق در قالب شعر، داستان، سينما خود را نشان مي‌دهد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.