آب پز بخورید تا چربی خونتان درمان شود

امروز بالا بودن چربی خون مسئله مهمی است که در جامعه حتی بین جوانان و نوجوانان شیوع دارد اما برای رهایی از این مشکل چه باید کرد؟

برلیانت بزرگمهر مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه چربی های خونی مسئله ای است که در جامعه شیوع دارد گفت: حتی بین جوان ها و نوجوانان نیز گاهی بالا بودن چربی خون را می بینیم.

وی در ادامه گفت: منظور از چربی های خون ، چربی های نامطلوب خون از جمله کلسترول تام VLDL  است که اگر بالا باشد برای سلامت قلب مضر است.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در افزایش چربی خون دخالت دارند گفت: غذا هم یکی از عوامل مهم در افزایش میزان چربی بد خون است.

بزرگمهر در ادامه توصیه کرد: از غذاهای سرخ کرده استفاده نکنید و در صورت ضرورت به تفت دادن و سرخ کردن به مدت کوتاه اکتفا کنید.

وی همچنین اظهار داشت: خیلی از افراد چربی های حیوانی یا روغن های گیاهی که در حرارت محیط جامد هستند استفاده می کنند که این روغن ها برای بدن مضر و باعث افزایش چربی های نامطلوب خون می شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه استفاده از مواد قندی نشاسته ای که تبدیل به مواد چربی می شوند از عوامل دیگر افزایش چربی های نامطلوب خون هستند افزود: افرادی که عادت به مصرف زیاد برنج و سایر مواد نشاسته ای دارند در معرض این خطر قرار دارند.

وی با بیان اینکه برخی افراد هم به طور ارثی چربی های خون بالایی دارند که این افراد باید بیشتر مراقب باشند تصریح کرد: افرادی که زندگی پر استرس دارند معمولا میزان بالا رفتن چربی خونشان بیش از دیگران است.

وی در خصوص عوامل کاهش چربی خون افزود: مواد فیبر دار از جمله سبزی های خام،سالاد بدون سس همراه با اب لیمو ترش و روغن زیتون، حبوبات، غلات سبوس دار برنج قهوه ای و نان سبوس دار به علت فیبر زیاد باعث کاهش چربی های نامطلوب خون می شوند.

وی در پایان توصیه کرد: استفاده از موادحیوانی و گوشت قرمز را محدود شود لبنیات کم چرب استفاده شود ،ماهی دریا که امگا 3 بالایی دارند به شرطی که سرخ کرده نباشد و به صورت کبابپز و یا بخارپز تهیه شود باعث کاهش چربی های نامطلوب فرد می شود./ع2

برچسب ها: چربی ، غذا ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.