کريستين ساينس مانيتور:

دو ماه آينده فصلي حساس براي يافتن راهي براي بازکردن باب گفتگو ميان ايران و آمريکا است

روزنامه آمريکايي "کريستين ساينس مانيتور" در سرمقاله جديد خود با اشاره به اميدهاي ايجاد شده در مورد امکان بهبود روابط ايران و آمريکا پس از پيروزي در انتخابات دو ماه آينده را فرصتي حساس براي امکان تعامل آمريکا با جمهوري اسلامي ايران مي داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  کريستين ساينس مانيتور، اين روزنامه آمريکايي در ادامه با اشاره به پيام استقبال کاخ سفيد از رياست جمهوري حسن روحاني مي افزايد "پيام کاخ سفيد از سوي دولت اوباما و استقبال آن کشور از تعامل مستقيم با جمهوري اسلامي ايران اقدامي بود که آمريکا با هدف ابراز حسن نيت در قبال ايران انجام داده است. بدون تفاهم دوجانبه ميان ايران و آمريکا خاورميانه شاهد اوضاع وخيمي خواهد بود. در اين زمان بايستي از پيام هاي صلح طلبانه اي که از دو طرف ارسال مي گردد توجه داشت و از آنها استفاده کرد." 

اين روزنامه آمريکايي در ادامه سرمقاله خود مي افزايد "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران اظهار داشته که خواستار تعامل سازنده با کشورهاي جهان است. در مقابل دولت آمريکا نيز علاوه بر ارسال پيام استقبال از رياست جمهوري وي و امکان بهبود روابط دوجانبه بخشي از تحريم هاي وضع شده عليه واردات دارو به ايران را لغو کرد. در اين ميان رژيم صهيونيستي مخالفت خود با هرگونه توافق و بهبود روابطي ميان ايران و آمريکا را اعلام کرده است." 

کريستين ساينس مانيتور در بخش پاياني سرمقاله خود مي افزايد "دو ماه آينده براي ايران و آمريکا بسيار حساس است. در اين مدت دو طرف نشان مي دهند که آيا آماده توافق بر سر برنامه هسته اي ايران هستند يا خير. از سوي ديگر براي "باراک اوباما" بسيار دشوار خواهد بود تا در مقابل نظر کنگره آمريکا و تصويب لايحه ضد ايراني از سوي آن نهاد قانونگذاري مقاومت نمايد. در اين ميان لازم است تا ايران و آمريکا به تعامل مستقيم با يکديگر بپردازند. گام بعدي مي تواند همانگونه که روحاني گفته است شفافيت بيشتر در برنامه هسته اي ايران از سويي و کاهش تحريم ها از سوي کشورهاي غربي از سوي ديگر باشد. اکنون فصل گفتگو و تعامل جمهوري اسلامي ايران و آمريکا فرا رسيده است." 

برچسب ها: ایران ، امریکا ، روحانی ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار