رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه با تاکید بر ضرورت توجه عملی دولت تدبیر و امید به موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه، جهاد دانشگاهی را بهترین بخش موجود کشور برای نقش آفرینی در این زمینه دانست و گفت: در صورت اعتماد و دادن اختیار،این نهاد انقلابی می تواند در برنامه ای ده ساله تحولی اساسی در حوزه فناوری کشور ایجاد نماید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر بهروز بادکو با اشاره به این که جهاد دانشگاهی بعنوان یکی از نهادهای پیشرو در کشور همواره در جهت عملی کردن شعار سال تلاش کرده است افزود: امسال نیز جهاد دانشگاهی در راستای تحقق " حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی" نقش مهمی ایفا خواهد کرد و آن را نقشه راه کشور می داند.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدا شکل گیری خود بعنوان نهادی برخواسته از متن انقلاب در راستای تبلور تفکر خود باوری در نسل جوان و خلق حماسه پیشگام بود و امسال نیز با جهاد علمی و قطع وابستگی های کشور در این مسیر و ایجاد نشاط، حرکت، همدلی و وحدت و آگاهی بخشی نسبت به خطرات و تهدیدات پیش رو و آماده سازی نظام و مردم برای مقابله با دشمنان از طریق خودکفایی در بخش های مختلف گام بر می دارد.

بادکو در ادامه با بیان این که امسال ملت در اولین گام و حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی حماسه سیاسی را رقم زدند ادامه داد: نهادهای فرهنگی مانند جهاد دانشگاهی در این حماسه عظیم نقش مهمی داشتند و درگام های بلندی نیز برای خلق حماسه اقتصادی خیز برداشته است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در طول عمر سی و چند ساله خود توانسته الگویی در قطع وابستگی کشور در بخش های مختلف باشد و بهترین خدمات را متناسب با نیازهای روز به جامعه عرضه کند.

رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه گفت: این نهاد بعنوان مجموعه ای برگرفته از انقلاب پس از صدور فرمان تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در سال 1359 توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی همواره در جهت پیشبرد فعالیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی در کشور تلاش کرده و در نهایت تعامل و هماهنگی در راستای دستیابی کشور به سند چشم انداز 1404 در دولت های مختلف تلاش کرده است.

وی با اشاره به تجربه های موفق این نهاد در این بخش افزود: توجه به ارتباط اصولی و ساختاری دو بخش دانشگاه و صنعت می تواند اثرات عمیق و قابل توجهی را در رشد و توسعه اقتصادی کشور به دنبال داشته باشد./س



برچسب ها: دانشگاه ، صنعت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.