محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان

منچستر یونایتد، بارسلونا و رئال مادرید به ترتیب جزو 3 باشگاه محبوب دنیا در میان هواداران در جهان شناخته شده اند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ منچستر یونایتد، بارسلونا و رئال مادرید به ترتیب جزو 3 باشگاه محبوب دنیا در میان هواداران در جهان شناخته شده اند.

1- منچستر یونایتد

منچستر یونایتد در سال 1878 تحت عنوان باشگاه فوتبال نیوتن هاس تشکیل شد اما 25 سال بعد یعنی در سال 1902 به نام منچستر یونایتد تغییر نام داد این به دلیل تجربه قهرمانی در جام های متعدد اروپایی که از جمله آن می توان به سه جام باشگاهی اروپا، یک جام یوفا، 11 دوره لیگ برتر انگلیس اشاره کرد رکوردار محسوب می شود و به دنبال آن بیشترین طرفدار را در جهان با عددی در حدود 695 میلیون نفر به خود اختصاص داده است نکته جالب توجه در خصوص طرفداران این باشگاه این است که تنها یک درصد طرفدار این باشگاه انگلیسی محسوب می شوند بیش از 325 میلیون نفر از طرفداران آسیایی و آفریفایی هستند که از این میان چین با 180 میلیون نفر بیشترین سهم را کسب کرده خاورمیانه و آفریقا با 173 میلیون نفر در جایگاه دوم قرار دارد.

2- بارسلونا

بارسلونا پس از رئال مادرید در رتبه دوم باشگاههای ثروتمند دنیا قرار دارد با اختصاص چیزی در حدود 480 میلیون طرفدار به عنوان یکی از محبوب ترین باشگاه های جهان محسوب می شود این باشگاه در سال 1899تأسیس شد و سالانه مبلغی بالغ بر 636 میلیون دلار هزینه می کند.

تیم بارسلونا به دلیل حضور بازیکنان شاخصی که داشته مانند لیونل مسی، رونالدینیو و کارلوس پویول تجربه قهرمانی با این تیم را در ادوار مختلف داشته اند.

3- باشگاه رئال مادرید

باشگاه فوتبال رئال مادرید از سال 1902 در اسپانیا تأسیس شد و با چیزی در حدود 450 میلیون تماشاگر و طرفدار علاوه بر گرانترین و ثروتمندترین باشگاه جهان عنوان یکی از محبوب ترین را هم به خود اختصاص داده است.

کریستین رونالدو و سرخیوراموس از گرانترین و شاخص ترین بازیکنان این باشگاه هستند، سالانه مبلغی بالغ بر 675 میلیون دلار هزینه می کند./آق

برچسب ها: منچستر ، باشگاه ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
استقلال و بارسا
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۹:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
فقط پرسپولیس و رئال مادرید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمود
۱۵:۵۲ ۲۴ دی ۱۳۹۲
بارسلونا
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۳:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۲
منچستر یونایتد
Iran (Islamic Republic of)
KARIM
۲۳:۵۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
بارسلونا
آخرین اخبار