يک کارشناس سياست خارجي گفت: با توجه به حضور روسيه، چين و ايران در کنفرانس ژنو 2 با رويکرد متفاوت نسبت به غرب، اين کنفرانس تحکيم مواضع اين 3 کشور را تقويت مي‌کند.

"مصطفي قوام" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حضور سوريه در کنفرانس ژنو2 گفت: بايد منتظر نتايج و عکس‌العمل شرکت‌کنندگان اين کنفرانس در برابر اظهارات سوريه باشيم.
 
وي افزود: يکي از دلايلي که بشار اسد را وادار به حضور در کنفرانس مي‌کند، بيان برخي حقايق است، که انتظار مي‌رود طرح موضوع اين واقعيات کمک زيادي به نتيجه اين نشست براي بهبود شرايط سوريه داشته باشد.
 
قوام با دروغ خواندن ادعاي غرب در خصوص تروريست بودن دولت سوريه، تصريح کرد: حضور بشار اسد در کنفرانس ژنو2 مي‌تواند نشانگر اهداف وي از مذاکره آشتي ملي و تفاهم ملي باشد.
 
اين کارشناس سياست خارجي ارائه مدارک از سوي بشار اسد در اين کنفرانس را مثبت ارزيابي کرد و گفت: وجود مدارک مستند توسط سوريه دفاع بهتري از سوي اين سه کشور در مقابل آمريکا را به همراه خواهد داشت.
 
وي با توجه به آگاهي شرکت کنندگان نشست ژنو2 درباره اهداف غرب اظهار داشت: هدف آمريکا از تبليغ دروغ درباره سوريه، تقويت جايگاه رژيم غاصب صهيونيستي و نابودي خط مقدم اين کشور است.
 
قوام در مورد تأثير ژنو 2 بر عملکرد تروريست‌ها گفت: اگر کنفرانس به خوبي مديريت شود، اثر مثبتي در جلوگيري از وحشي‌گري تروريست‌هاي سوري خواهد داشت و به موازات اين رويکرد موفقيت حرکت‌هاي ميداني سوريه در قبال روند تروريست‌ها، مي‌تواند آمريکا را درباره پيگيري سياست غلط خود در اين کشور متقاعد سازد.
 
اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور روسيه، چين و ايران در کنفرانس ژنو 2 با رويکرد متفاوت نسبت به غرب، اين کنفرانس تحکيم مواضع اين سه کشور را تقويت مي کند.
 
انتهای پيام/
برچسب ها: سوریه ، ژنو ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار