رونق کسب و کار اينترنتي؛

با رفع محوريت سرعت و پهناي باند ممکن مي شود

چنانچه دولت جديد در صد روز اول فعاليت خود مبحث محدوديت سرعت و پهناي باند اينترنت را که بدون مبناي قانوني اعمال شده از ميان بردارد دستاوردهاي خوبي در فضاي مجازي خواهيم داشت.

مهندس سهيل مظلوم، کارشناس فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه چالش هاي متعددي در فضاي سايبر ايران وحود دارد که نيازمند توجه ويژه از سوي مسولان است به خبرنگار اورژانس باشگاه خبرنگاران گفت: انچه که در يک دوره کوتاه مدت مي‌تواند در فضاي مجازي محقق شود افزايش سرعت و پهناي باند اينترنت است که مبناي انجام بسياري از کارها در اين فضاست.

وي افزود: توسعه خدمات الکترونيکي، رفع انحصارات و ايجاد فضاي رقابتي از ديگر نيازهاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات است که در يک  دوره بلند مدت بايد براي آن اقداماتي انجام شود اما در کوتاه مدت خواهان افزايش سرعت و پهناي باند  اينترنت هستيم.

اين کارشناس فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه هر نوع فعاليت مفيد و پربازده در فضاي وب نيازمند سرعت مناسب است خاطرنشان ساخت: در کشورهايي مانند اسکانديناوي و نروژ سرعت 1 مگابيت بر ثانيه جزو حقوق شهروندي است در حالي که در کشور ما  حداکثر سرعت 128 کيلو بيت بر ثانيه بوده که با آن نمي شود بر بستر وب فعاليت مفيدي انجام داد.

وي يادآور شد: دور کاري، تجارت الکترونيک و فعاليت اقتصادي اينترنتي جز با افزايش سرعت و پهناي باند امکان پذير نيست./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار