كارگرداني كه يك چشمي كار مي كند

از اسپيلبرگ نقل شده كه عادت داشته سر همه فيلم‌هايش يكي از چشم‌هايش را ببندد تا بتواند نتيجه كار را به صورت دوبعدي روي پرده تجسم كند و اين اولين فيلمي بوده كه مجبور بوده با دو چشم باز سر صحنه برود.


ماجراهاي تن تن

كارگردان: استيون اسپيلبرگ
فيلم‌نامه: استيون موفات، ادگار رايت، جوكورنيش (براساس كميك‌بوك هرژه)
صداها: دانيل كريگ، جيمي بل، اندي سركيس 107 دقيقه. انيميشن.


خبرنگار جسوري به نام تن تن و كاپيتان هادوك در پي دست يابي به گنجي هستند كه در يك كشتي غرق شده متعلق به اجدا كاپيتان قرار دارد.


با وجود انبوهي از فيلم‌هاي فرصت‌طلبانه و بي‌ارزش، 2011 سال خوبي براي فيلم هاي سه‌بعدي بود؛ فيلم هايي مثل هوگو، پينا، و اقتباس سينمايي اسپيلبرگ از داستان مصور محبوب هرژه، هنرمند بلژيكي. مثل قطار سريع السير قطبي (رابرت زمكيس) كه هفت سال پيش‌تر ساخته شده بود اين يكي هم فيلي ماجراجويانه و خانوادگي است. البته پيشرفت تكنولوژي و همچنين علاقه شديد اسپيلبرگ به ماجراجويي، فيلمش را به سطحي فراتر از فيلم‌هاي مشابه قبلي رساند. از هر نما و زاويه فيلم هيجان مي‌بارد.


اولين انيميشن به كارگرداني استيون اسپيلبرگ.


از اسپيلبرگ نقل شده كه عادت داشته سر همه فيلم‌هايش يكي از چشم‌هايش را ببندد تا بتواند نتيجه كار را به صورت دوبعدي روي پرده تجسم كند و اين اولين فيلمي بوده كه مجبور بوده با دو چشم باز سر صحنه برود. چه راست و چه كنايه‌آميز، جمله‌هاي استاد به راستي غنيمت‌اند!


يانوش كامينسكي، مدير بزرگ فيلم‌برداري و همكار ديرين اسپيلبرگ،‌را به عنوان مشاور سر كار آوردند تا ا ز لحاظ نورپردازي حال‌و‌هواي شبه‌نوآر به فيلم ببخشند.


فيلم درسي‌امين سالگرد ساخته شدن مهاجمان صندوقچه گم شده (استيون اسپلبرگ، 1981) روانه سينماها شد./ي2

منبع:ماهنامه فيلم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.