لفاظی های اوباما درقبال اشتغالزایی در آمریکا

بیکاری در آمریکا همچنان از معضلات بزرگ اقتصادی آمریکاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، با وجود اینکه آمارها از کاهش میزان بیکاری در آمریکا حکایت دارد، از نظر بسیاری میزان اشتغالزایی کمتر از حد انتظار بوده است و اساسا اقتصاد آمریکا بهبود چندانی پیدا نکرده است. 

ترور کوهن تحلیلگر اقتصادی گفت متوسط درآمد طبقه متوسط در آمریکا اصلا افزایش نیافته است. در واقع افزایش بسیار جزئی درآمد این قشر در مقایسه با تورم هیچ است. اکنون باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند سیاستهای خود را درباره بازار کار اصلاح کند اما هنوز این سیاستها نتوانسته است انتظارات مردم را برآورده کند. در هفته های اخیر اوباما با گردش در سراسر آمریکا به مردم قول طرحهای اقتصادی بهتر و کاستن از بیکاری را داده است. شاید دیدگاههای او روی کاغذ خوب به نظر آید اما اعضای کلیدی مخالف دولت اوباما در کنگره گوششان به این حرفها بدهکار نیست. 

جف استینبرگ تحلیلگر اقتصادی گفت دولت آمریکا باید میلیونها فرصت شغلی کند، زیرساختها را بهبود بخشد، جاده سازی کند، جنگ زایی کند، پل سازی کند، نیروگاههای جدید احداث کند، حمل و نقل ریلی را پیشرفته کند که فرسوده و قدیمی است، اگر دولت این کارها را انجام داد بهره وری اقتصاد افزایش پیدا می کند. با توجه به آغاز تعطیلات پنج هفته ای کنگره ، بعید است طرح دولت برای اشتغالزایی گسترده و کاستن از بیکاری به این زودیها به نتیجه برسد. با توجه به اینکه اولین سال از دور دوم ریاست جمهوری اوباما رو به پایان است، او نتوانسته است پیشرفت قابل توجهی در اشتغالزایی و کاهش بیکاری داشته باشد. 
برچسب ها: اوباما ، آمریکا ، شغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار