مرحله نیمه نهایی بسکتبال جام ملت‌های آسیا - فیلیپین

کسب بلیت مستقیم اسپانیا با شکست چین تایپه/ کامرانی بهترین بازیکن ایران در دیدار نیمه نهایی

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی مقابل چین تایپه در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای بسکتبال آسیا به فینال رقابتها صعود کرد و علاوه بر آن برای دومین بار پیاپی به جام جهانی نیز راه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال چین تایپه با پیروزی روز قبل مقابل چین اعتماد به نفس بالایی پیدا کرد و با امید به پیروزی مقابل ایران وارد میدان شد و در پنج دقیقه با نتیجه 13 بر 8 پیش افتاد.



برنامه تیم چین تایپه به عنوان بهترین تیم شوتزن این دوره تنها پرتابهای 3 امتیازی و یا رساندن توپ به کوینسی دیویس بود که بازیکنان ایران در مهار دیویس موفق تر از دفاع مقابل شوتهای بازیکنان دیگر چین تایپه عمل کردند. از طرفی بازیکنان ایران که شوتهای 3 امتیازی موفقی نداشتند بیشتر با نفوذ به زیر حلقه قصد امتیازآوری داشتند.



در نهایت ایران با شکست در مهار بازیکنان چین تایپه، کوارتر اول را 23 بر 14 واگذار کرد. حامد حدادی با 7 امتیاز بهترین بازیکن ایران بود.

تغییرات ترکیب و تسلط در کوارتر دوم

بچیروویچ با نا امیدی از شرایط به وجود آمده بازیکنانی مثل آرن داودی و محمد جمشیدی را وارد میدان کرد تا علاوه بر آرام شدن بازیکنان اصلی شانس پرتابهای دور هم بالا رود. اصغر کاردوست هم جایگزین حدادی در اوایل کوارتر دوم شد.

ایران در ابتدای کوارتر دوم پنج امتیاز بدون پاسخ به دست آورد. تغییرات کادر فنی هم در زمین جواب داده و تا دقیقه سیزدهم تیم ایران به 3 امتیازی حریف رسید و در دقیقه پنجم کوارتر با نتیجه 23-23 مساوی شد.

مهدی کامرانی در این دقایق بهترین بازیکن ایران بود و در حالی که حامد آفاق به دلیل نداشتن تمرکز یک توپ را در زیر حلقه خراب کرد، مهدی کامرانی بعد از توپ ربایی اوشین ساهاکیان در حمله بعدی، حرکت آفاق را جبران کرده و تیم را هم به خوبی جمع کرد.

ایران در شش دقیقه اول 17 بر صفر از چین تایپه پیش افتاد و اجازه هیچ امتیاز دیگری را به حریف نداد. چین تایپه بالاخره با یک خطا روی کوینسی دیویس در کوارتر دوم موفق به امتیازآوری شد.


بازیکنان تایپه در دقیقه آخر نیمه باز هم فرصت امتیاز آوری به دست آوردند اما با برد 27 بر 12 ایران در کوارتر دوم، نیمه اول هم با نتیجه 41 بر 35 به نفع تیم کشورمان تمام شد. مهدی کامرانی بهترین بازیکن این نیمه بود.

تکرار شرایط کوارتر دوم

تیم ایران در شروع نیمه دوم هم شرایط ابتدای کوارتر قبلی را تکرار کرده و بازیکنان تایوان هم دیگر در پرتابهای 3 امتیازی موفق نبودند.

اختلاف امتیاز تا اواخر کوارتر سوم به بیش از 20 امتیاز رسید و کوارتر سوم با نتیجه 19 بر 4 به نفع ایران تمام شد. کوینسی دیویس که در نیمه اول به خوبی با دفاع بازیکنان ایران محدود شده بود در نیمه دوم بیشتر امتیازات تیمش را به دست آورد.

هر دو تیم تا ده دقیقه آخر در پرتابهای 3 امتیازی بسیار ناموفق عمل کرده و ایران تنها یک پرتاب موفق از 16 اقدام و چین تایپه 4 پرتاب موفق از 24 اقدام خود داشتند که گلهای چین تایپه تنها در کوارتر اول به دست آمده بود.


کامرانی همچنان بهترین بازیکن ایران تا دقایق آخر بود و تمام بازیکنان با وجود اختلاف 22 امتیازی و شانس کم چین تایپه برای جبران نتیجه به جنگ در زمین ادامه داده و بازی در دقایق آخر هم چندان افت پیدا نکرد. هر چند چین تایپه کوارتر آخر را با نتیجه 21 بر 19 برد اما در نهایت ایران با نتیجه 79 بر 60 برنده از زمین خارج شد و علاوه بر راهیابی به فینال، سهمیه جام جهانی را نیز کسب کرد.

مهدی کامرانی با 19 امتیاز، شش ریباند و شش پاس گل بهترین بازیکن ایران در این دیدار بود.

پیروزی چین در دیدار پنجم تا هشتمی

تیم چین که درست با شرایط دو سال قبل ایران روبرو شده و در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات حذف شد برای کسب مقام پنجم تا هشتم مسابقات اردن را با نتیجه 79 بر 76 شکست داد. وانگ ژی ژی با 33 امتیاز، هفت ریباند و 3 پاس گل بهترین بازیکن این دیدار بود و الصوص با 17 امتیاز بهترین بازیکن اردن به شمار می رفت. تیم چین باید با برنده دیدار قزاقستان و قطر برای رده پنجم بازیها روبرو شود.
گفتنی است چینی ها با وجود به اتمام نرسیدن رقابتهای جام ملتها، خواستار تعویض جیاناکیس مربی خود شده اند که با وجود داشتن قرارداد چهار ساله، قراردادی تضمین شده ندارد.

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی مقابل چین تایپه در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای بسکتبال آسیا به فینال رقابتها صعود کرد و علاوه بر آن برای دومین بار پیاپی به جام جهانی نیز راه پیدا کرد.
برچسب ها: بسکتبال ، آسیا ، جام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار