اسماعیل نژاد: حداقل ها را هم، از ما دریغ کردند/ از همان ابتدا نباید سکوت می کردیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان گفت: بدون هیچ توقعی با همه کمبودها و سختی ها ساختیم اما متاسفانه حداقل ها را نیز از ما دریغ کردند.

فرهاد اسماعیل نژاد در آستانه اعزام به مسابقات جهانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در حدود پنج ماهی که من و همکارانم در خدمت تیم ملی کشتی فرنگی جوانان هستیم با همه سختی ها و کمبود ها ساخیتم به طوری که هیچگاه نسبت به شرایط موجود اعتراض نداشتیم اما واقعاً دیگر طاقت این ناملایمتی ها را نداریم.
 
وی با بیان این که نباید از همان ابتدا سکوت می کردیم ادامه داد: متاًسفانه فرنگی کاران جوان در مدتی که خود را برای مسابقات آسیایی و جهانی آماده می ساختند هیچ برنامه فرهنگی نداشتند،تورنمنت هایی را هم که برای آنها در نظر گرفته بودیم لغو شد و به لحاظ تغذیه نیز که شرایط مطلوبی در اردو فراهم نبود اما این که حداقل امکانات یعنی محل اسکان مناسب هم از این بچه ها دریغ شود واقعاً بی انصافی بود.
 
اسماعیل نژاد تصریح کرد: ما در آستانه مسابقات جهانی بودیم و باید شرایطی را فراهم می آوردیم که فرنگی کاران اعزامی به لحاظ روحی و روانی در بهترین وضعیت قرار می گرفتند اما آیا وقتی یک جای خواب ساده را در خانه کشتی از آنها دریغ کردند  می توان از این نفرات انتظار روحیه مناسب داشت.
 
وی با بیان این که مسئول خانه کشتی شماره یک از هیچ کسی حرف شنوی ندارد افزود: مسئول این سالن به صورت خود مستقل عمل می کند به طوری که با پایان اردوی فرنگی بزرگسالان اتاق های خانه کشتی شماره یک خالی شد واز آنجا که در سالن شماره 2 ضمن کمبود فضای مناسب برای کشتی گیران شرایط و امکانات مناسب فراهم نبود با هماهنگی علی اشکانی مدیر امور فنی تیم های ملی کشتی فرنگی خواستار حضور در سالن شماره یک شدیم که در ابتدا به بهانه نظافت و بعد هم نمی دانم به چه دلیلی اتاق ها در اختیار بچه ها قرار داده نشد.
 
اسماعیل نژاد ادامه داد: سرپرست تیم برای در اختیار گرفتن اتفاق ها با مسئول خانه کشتی شماره یک صحبت کرد اما فایده ای نداشت،موضوع را با آقای خطیب مطرح کردیم وعلی رغم این که وی تماس گرفت با زهم توفیقی حاصل نشد،محمد رضا توپچی دبیر فدراسیون با زبان خواهش خواستار همکاری لازم شد بازهم تاثیری نداشت واقعاً جای تعجب دارد یک نفر در مجموعه ای مهمی چون فدراسیون کشتی به حرف هیچ مسئولی گوش نمی دهد و هر کاری را که خودش دوست دارد و صلاح بداند انجام می دهد.
 
وی اضافه کرد:مسئول خانه کشتی به جای بر طرف کردن مشکل با صدور بیانیه وصحبت با خبرگزاری ها کارهای خود را توجیه کرد و نکته جالب این که درباره مسائل فنی ما هم اظهار نظر می کند،واقعاً این شرایط جای تاسف دارد.
 
مربی سازنده مازندارنی با اشاره به عدم برنامه ریزی مناسب فدارسیون کشتی عنوان کرد:در حالی که باید کشتی گیران و کادر فنی برای سازگاری بیشتربا محیط و آمادگی لازم برای وزن کشی زودتر به محل برگزاری مسابقات اعزام می شدند؛سرپرست تیم ،علی اشکانی ،حسن رنگرز و4 مربی عصر روز(19مردادماه)راهی بلغارستان شدند و من به همراه 8 فرنگی کار تیم بامداد (20مردادماه)به محل مسابقات خواهیم رفت که این هم یکی دیگر از برنامه ریزیه ای نامناسب مسئولین فدارسیون کشتی است.
 
وی درباره وضعیت فعلی فرنگی کاران اظهار داشت:با توجه به اتفاقات بوجود آمده بچه ها به لحاظ روحی در شرایط مناسبی نیستند اما به لحاظ فنی و جسمی خوشبختانه با توجه به تلاش های صورت گرفته فرنگی کاران جوان آمادگی مطلوبی دارند و امید ورایم نتیجه زحمات خودرا با مدال های خوشرنگ در میدان جهانی بگیرند.
 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان درپاسخ به این سوال که با همه این اوصاف چه نتیجه ای را در مسابقات جهانی پیش بینی می کند گفت:من 30 سال مربی هستم ودرتیم ملی ودر رده های سنی مختلف حضور داشتم و همواره با وجود همه مشکلات هر کجا که تیمی را همراهی کردم قول دادم بهترین نتیجه را به دست آورم اما این بار هیچ قولی نمی دهم ،فقط باید عرض کنم ما با تمام وجود بچه ها را مهیا حضوردر مسابقات جهانی ساختیم و امیدوار هستیم آنها با غیرت ایرانی خود بتوانند از حیثیت کشتی ایران دفاع کنند.
 
وی در خاتمه خاطرنشان کرد:متأسفانه کشتی فرنگی ما به دلیل برخی مسائل بعد از المپیک 2012 روزهای خوبی را سپری نکرد  که پس از مسابقات جهانی پیرامون آن صحبت خواهم کرد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار