مديريت جهاني و تلاش مضاعف براي عبور از تحريم ها

وزير نفت پيشنهادي دولت يازدهم با اشاره به اين كه در حال حاضر نياز ارزي بانك مركزي و وزارتخانه‌هايي همچون وزارت صنعت، تجارت و معدن از صنعت نفت تامين مي شود، گفت: نياز كشور به اين صنعت به عنوان موتور پيشران اقتصادي باعث مي شود كه ما تلاشي مضاعف داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بيژن نامدار زنگنه در جلسه هم انديشي و آشنايي با مديران صنعت نفت ضمن تشكر از رستم قاسمي وزير نفت كنوني افزود: با مجموعه مديران صنعت نفت آشنايي لازم را دارم و لازم نيست برخي ديدگاه ها و مسائل را براي يكديگر بازگو كنيم ولي بايد در نظر داشت متناسب با شرايط كنوني كه با ۸ سال گذشته بسيار متفاوت است، مسائل را تعريف كنيم و براي راه و مسير بزرگي كه در پيش رو داريم، حركت كنيم.

وي با تاكيد بر اين كه شرايط كنوني كشور با ۸ سال پيش بسيار متفاوت است، اظهاركرد: در اين مدت فشارهاي زيادي بر كشور وارد شده كه نوك تيز پيكان اين حملات صنعت نفت بوده كه اين بار اثرگذاري بيشتري نيز داشته است بنابراين بايد با عزم جزم و تلاش بيشتر با فشارها مقابله كرد.

زنگنه تصريح كرد: پيش تر هم چنين مشكلاتي وجود داشت اما شدت تحريم ها هيچگاه به ميزان كنوني نبوده است و اين موضوع به دليل آن است كه مي خواهند با فشار بر صنعت نفت، تنگناها به اقتصاد كل كشور و زندگي مردم تسري يابد.

وزير پيشنهادي وزارت نفت، با تاكيد بر لزوم همدلي و عزم راسخ براي خدمت به كشور گفت: اگرچه در ۸ سال گذشته به كاركنان و مديران صنعت نفت توهين شده و مورد بي مهري قرار گرفته اند ولي هيچكدام از اين صحبت ها درست نبوده و شما مديران اين صنعت همواره سرافراز بوده ايد.

** تلاش براي اعتلاي كرامت كاركنان صنعت نفت

وزير نفت پيشنهادي دولت يازدهم با تاكيد بر ضرورت توجه به كرامت كاركنان صنعت نفت گفت: بايد براي اعتلاي عزت كاركنان صنعت كار كنيم تا اينگونه بي احترامي ها جبران شود.

زنگنه تصريح كرد: در چنين شرايط سختي بايد بر خرد جمعي، توجه به شايستگي افراد و شايسته سالاري توجه كرد و در مديريت بخش هاي اين صنعت نبايد هيچگونه كوتاهي انجام شود.

به گزارش شبكه اطلاع رساني نفت و انرژي، وي با بيان اينكه راهبرد دولت تدبير و اميد استفاده حداكثري از همه ظرفيت ها براي پيشبرد امور است، گفت: در اين دولت برنامه اي براي حذف، برخورد، كشمكش و انتقام گيري در دستور كار در هيچ كدام از بخش ها به ويژه در صنعت نفت وجود ندارد.

وي گفت: امروز روز زحمت و كار است و روز دعوا نيست، بسياري اين سوال را مطرح مي كنند كه در مورد افرادي كه از بيرون از صنعت نفت آمده اند چه تصميمي بگيريم، به عقيده من هر آنچه بدنه صنعت نفت و مديريت صنعت نفت بخواهند و تصميم بگيرند من آن كار را انجام مي دهم، كساني را كه صنعت نفت پذيرفته در خدمتشان هستيم و آنهايي را كه تاكنون نپذيرفته بايد به جاي خودشان بازگردند.

زنگنه تاكيد كرد: در مورد حضور و يا عدم حضور برخي از افراد در صنعت نفت تابع راي جمع هستيم و صنعت نفت نياز به نيروهاي با تجربه دارد بنابراين كساني كه در اين چند سال در اين صنعت كار كرده و مقبول بدنه صنعت نفت بوده اند در اين صنعت باقي مي مانند.

وزير نفت پيشنهادي دولت يازدهم افزود: من به دليل سياسي كاري كساني را كه بدنه نفت قبول ندارد به زور به صنعت نفت تحميل نمي كنم، هيچ دوستي و دشمني خاصي با كسي نداريم و امروز به مثابه روز نخست است.

زنگنه اظهاركرد: گذشته ها را بايد فراموش كرد ولي افكار غلط را خير، نبايد از افكار غلط، تندروي ها و بي اخلاقي ها دفاع كرد.

وزير پيشنهادي وزارت نفت تصريح كرد: در مدت اين سال ها مجموعه كاركنان صنعت نفت هويت صنفي خود را نمايان كردند و مجموعه نفت هويت مستقلي دارد كه اين مسئله بسيار با ارزش است.

** مديريت جهاني و تلاش مضاعف براي عبور از تحريم ها

زنگنه با بيان اين كه در سال هاي گذشته زحمات زيادي در صنعت نفت از سوي وزيران پيشين و مديران اين صنعت كشيده شده است، گفت: با توجه به شرايط كنوني قطعا نياز است كارهاي بيشتري با ابتكار عمل براي عبور از وضعيت كنوني صورت گيرد.

وي با اشاره به اين كه در حال حاضر نياز ارزي بانك مركزي و وزارت خانه هايي همچون وزارت صنعت، تجارت و معدن از صنعت نفت تامين مي شود، گفت: نياز كشور به اين صنعت به عنوان موتور پيشران اقتصادي باعث مي شود كه ما تلاشي مضاعف داشته باشيم.

وزير نفت پيشنهادي دولت يازدهم اظهار كرد: صنعت نفت بايد با يك مديريت جهاني اداره شود از اين رو بايستي مديراني با رويكرد جهاني، آموزش ديده و با تجربه در اين صنعت فعاليت كنند.

وي با تاكيد بر آموزش هاي حين خدمت نيروي انساني صنعت نفت گفت: عبور از تحريم ها نيازمند اداره صنعت نفت با كلاس مديريتي بالاتر است.

** اصل من در اجراي امور رضايتمندي كاركنان است

وي درباره بحث حقوق و دريافتي كاركنان صنعت نفت و نيز اجراي نظام هماهنگ پرداخت در صنعت نفت تاكيد كرد: با مجوزهاي لازم تصويب شده از سوي مجلس و دولت، اجراي اين نظامنامه در صنعت نفت منتفي است و بنده تلاش مي كنم از راه هاي ديگر همچون اهداي بهره وري و پاداش، حقوق و دستمزد نيروي انساني اين صنعت را به جايگاه واقعي خود برسانم.

زنگنه با تاكيد بر ضرورت پويا بودن بخش بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: اصل من بر رضايتمندي پرسنل صنعت نفت است و همچنين هر كاري خواهم كرد تا پرسنل اين صنعت به خصوص بخش هايي از آن كه در سال هاي پيش رنجيده اند، آسايش خاطر داشته باشند.

وزير نفت پيشنهادي دولت يازدهم اظهار داشت: تلاش خواهم كرد جايگاه شخصي، صنفي و كرامت نيروي انساني را با راهكارهاي كارشناسي و معقول و بهره گيري از خرد جمعي ارتقا دهم.

** پيمانكاران داخلي عضوي از خانواده صنعت نفت هستند

وي تامين سوخت در مهر ماه و زمستان، تسريع در توسعه پالايشگاه ستاره خليج فارس، توسعه ميدان مشترك گازي پارس جنوبي، رفع مشكلات عملياتي براي صادرات نفت و افزايش توليد فرآورده هاي نفتي را از اولويت هاي كاري صنعت نفت دانست و گفت: بايد با تلاش و سرسختي هرچه بيشتر از پس مشكلات كنوني در صنعت نفت برآييم.

زنگنه با بيان اين كه در حال حاضر پول مانع توسعه صنعت نفت نيست، گفت: در زمان وزارت خود در دولت هاي هفتم و هشتم به رغم چالش ها و مشكلات مالي توانستيم به روش بيع متقابل قراردادهاي گازي خوبي منعقد كنيم، ضمن آنكه در آن زمان همه تلاش ما بر اين بود كه يك ريال از بودجه عمومي كشور و ساير بودجه ها براي توسعه صنعت نفت خرج نكنيم.

وزير پيشنهادي وزارت نفت رساندن ظرفيت توليد نفت به سال ۱۳۸۴ را يكي از اولويت هاي اصلي خود در صورت تصدي وزارت نفت اعلام كرد و گفت: همزمان با افزايش ظرفيت توليد بايستي به فكر بازاريابي و فروش نفت باشيم البته فروشي كه بتوانيم پول آن را بگيريم.

وي با اشاره به اين كه بايستي به پيمانكاران داخلي كمك كرده و آنها را عضوي از خانواده صنعت نفت بدانيم ، اظهار داشت: بنده وظيفه وزارت نفت را اقتصادي و حاكميتي مي دانم و اين چهار شركت اصلي تابعه هستند كه بايد كارهاي عملياتي را انجام دهند.

** صنعت نفت به افرادي مثل مهندس قاسمي نياز دارد

وزير نفت پيشنهادي دولت يازدهم با تاكيد بر فعاليت ها و زحمات مهندس قاسمي وزير كنوني نفت گفت: ايشان عملكرد قابل قبولي در دوران وزارت خود داشته اند و ما به افراد با تجربه و كارداني همچون مهندس قاسمي در صنعت نفت نياز داريم.

وي به نقش تاريخي صنعت نفت در اقتصاد ايران طي دهه هاي گذشته اشاره كرد و گفت: بايد تلاش كنيم با استفاده از اهرم نفت و ديپلماسي انرژي سد تحريم ها را بشكنيم، چرا كه تنها در اين صورت است كه عناصر مذاكره كننده ايران در سطح بين المللي مي توانند كار خودشان را به نتيجه برسانند.

زنگنه تاكيد كرد: ديدار چهره به چهره با بدنه و مديران صنعت نفت مي تواند براي فعاليت هاي آينده در صنعت نفت موثر و خوب باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، بانک ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار