رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي خبرداد:

ترخيص ۲۲۰ تن دارو

رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي با بيان اينكه ۲۲۰ تن دارو از گمركات ترخيص شده گفت: در حال حاضر انباشت يا دپوي غيرعادي كالا در گمركات كشور وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) ،  عباس معمار‌نژاد در مورد ترخيص دارو و كالاهاي اساسي گفت: ترخيص كالاهاي اساسي در گمركات كشور خارج از نوبت انجام مي‌شود و اگر مشكل ارز، قرنطينه و يا فني نداشته باشند، اين كالاها سريعاً ترخيص و خارج از نوبت رسيدگي مي‌شوند.
 
وي افزود: در حال حاضر دپو يا انباشت غيرعادي كالاهاي اساسي در گمرك نداريم.
 
رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي خاطرنشان كرد: تنها 330 تن دارو در گمركات مانده بود كه با استقرار نمايندگان وزارت بهداشت و بانك مركزي اواخر هفته گذشته 220 تن از 330 تن ترخيص شده و بقيه اين داروها ظرف امروز يا فردا ترخيص مي‌شود.
 
وي تاكيد كرد: البته موجودي كالا در گمرك يك جريان ثابت نيست و مرتب كالا وارد شده و از يك طرف ترخيص مي‌شود، اما باقي‌مانده اين 110 تن دارو ظرف دو روز آينده ترخيص مي‌شود.
 
معمار‌نژاد با بيان اينكه دپوي غيرعادي كالا در گمركات نداريم، در پاسخ به اين پرسش كه آيا كشتي‌هاي خوراك دام ترخيص شده است، گفت: تا زماني كه كشتي وارد بندر نشود و پهلو نگيرد و كالا ترخيص نكرده و به گمرك اظهار نكند، گمرك از آن خبر ندارد كه كشتي‌هايي در وسط آب در حركت باشد و يا معطل باشند، بنابر اين بايد كالا به گمرك اظهار شود.
 
معمار‌نژاد در پاسخ به اين پرسش كه براي كالاهاي اساسي چه تسهيلاتي از نظر ترخيص كالا در نظر گرفته شده است، گفت: براي ترخيص كالاي اساسي ضمانت‌نامه به جاي پرداخت نقدي حقوق و عوارض گمركي قبول مي‌شود كه اين ضمانت‌نامه‌ها تا 6 ماه قابل اعتبار و پرداخت است.
برچسب ها: ترخیص ، دارو ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار