حل مشكلات اتوبوس سازان با سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور

به منظور رسيدگي و بررسي مشكلات پيش آمده بين اتوبوس سازان و سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور در خصوص توليد حدود 3 هزار دستگاه خودرو، اين موضوع در كارگروه حمايت از توليد مورد بررسي وتصميم گيري قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛« كيومرث فروتني »  در ششمين جلسه كارگروه حمايت از توليد با اشاره به رسيدگي و بررسي مشكلات مطروحه بين شركتهاي سازنده اتوبوس با سازمان شهرداريها و دهياريها تصريح كرد:  براساس تصميم دولت در سال 89  مقرر شده بود تا حدود 3 هزار دستگاه اتوبوس، از سوي شركتهاي سازنده به منظور تامين نياز ناوگان حمل و نقل شهري توليد شود.

وي افزود: در زمان تعيين شده،  به دليلي تعجيلي كه در كار وجود داشت مقرر شد تا اين تعداد اتوبوس ظرف مدت 3 ماه توليد و تحويل سازمان شهرداريها گردد.

به گزارش شاتا؛ فروتني در ادامه با بيان اينكه انجام اين اقدام عملا ميسر نبوده است اظهار كرد: با اذعان به اين مطلب، بخشي از  قراردادهايي كه براين مبنا از سوي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور با اتوبوس سازان منعقد شد نتوانست اجرايي و عملياتي شود كه بعضا مشكلاتي را به لحاظ حقوقي و اداري  بين دو طرف قرار داد ايجاد كرده و سبب شده است تا اين مهم به طور كامل تحقق پيدا نكند.

وي همچنين يادآور شد: در سال گذشته با نشستها، هماهنگي ها و توافقاتي كه با سازمان شهرداريها صورت گرفت مقرر شد تا اين سازمان ضمن مساعدت بيشتر  به برخي توافقات صورت گرفته عمل كند كه متاسفانه جامه عمل پوشانده نشد.

به گفته فروتني، اخيراً  نيز سازمان شهردايهاي كشور اقدامي در جهت ضبط ضمانت نامه ها انجام داده است كه با تدوام اين اقدام  و اعمال جرايم و عدم پرداخت مطالبات اتوبوس سازان، بسياري از اين واحدها به مرز تعطيلي كشانده خواهند شد.

مسئول دبيرخانه كارگروه حمايت از توليد با توضيح اين مطالب افزود: از اين رو در كارگروه حمايت از توليد تصميم گرفته شد تا در كميته اي متشكل از وزارت صنعت،‌معدن و تجارت ، وزارت كشور و ستاد مديريت و حمل و نقل سوخت و با حضور دبير انجمن خودروسازان به بررسي جزئيات اين قراردادها  بپردازيم و نسبت به بخشش جرائم  و تعديل اين قراردادها با توجه به گذشت زمان و نوسانات نرخ ارز و شرايط تورمي تصميمات جديد اتخاذ كنيم.

به گفته وي همچنين، تمديد مدت زمان،‌آزاد شدن ضمانت نامه ها و تقليل مبلغ ضمانت نامه ها به تناسب ميزان كاري كه انجام شده است نيز از ديگر مواردي است كه دراين كارگروه مورد بازبيني قرار خواهد گرفت.

فروتني در ادامه تاكيد كرد:  با تصميمات اتخاذ شده دراين كارگروه و تصويب مصوبه لازم دراين باره، بايد ظرف مدت يكماه  تصميمات اجرايي شوند.

وي ضمن انتقاد از عملكرد سازمان شهرداريها و دهياريها نسبت به عدم تحويل گرفتن برخي اتوبوس هاي توليدي كه در انبارهاي اتوبوس سازان در حال خاك خوردن هستند ابراز اميدواري كرد كه اين امر با نگاه دقيق تري مورد بازبيني قرار گيرد و  تداوم خريد اتوبوسها از سازندگان داخلي ادامه پيدا كند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار