تبلیغات منفی علیه حزب "نهضت اسلامی" "تاجیکستان" در آستانه انتخابات

معاون رئیس حزب نهضت اسلامی "تاجیکستان" معتقد است که افزایش تبلیغات منفی علیه این حزب، در شبکه‌های رادیو و تلویزیون دولتی به انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ماه نوامبر مرتبط است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، "محمدعلی هییت" در واکنش به افزایش پخش برنامه‌های مختلف علیه "حزب نهضت اسلامی تاجیکستان" در شبکه اول تلویزیون دولتی، همچنین تلویزیون "سفینه" گفت: "در جریان انتخابات پارلمانی سال 2010 مردم از نامزدهای "حزب نهضت اسلامی" حمایت کردند اما مقامات دولتی، برای توجیه تقلب در آراء، به اقدامات مختلفی دست زدند."
وی افزود: در این میان ما شاهد زندانی شدن افرادی بودیم که به افشاگری درباره تقلب مسئولین حوزه‌های انتخابیه در شمارش آراء پرداختند، اکنون نیز در آستانه انتخابات مهم ریاست‌جمهوری "تاجیکستان" قرار داریم و مقامات حکومتی از ترس، به چنین اقدامات تبلیغاتی علیه "حزب نهضت اسلامی" دست می‌زنند. در حالی که این اقدامات، با قانون اساسی "تاجیکستان" که فعالیت احزاب دارای اندیشه دینی را در "تاجیکستان" تضمین کرده،  مغایر است.
 اخیرا شبکه‌های رادیو و تلویزیون دولتی با پخش برنامه‌های مختلف، علیه حزب نهضت اسلامی "تاجیکستان" اقدام کرده‌اند که اساسا ضرورت وجود این گروه در کشور، همچنین تعداد اعضای آن زیر سوال برده می‌شود. /انتهاي پيام/
 
منبع: ايران تاجيک راديو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار