بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

جعفري: دولت يازدهم يكي از با برنامه‌ترين دولت‌هاي تاريخ كشور خواهد بود

نماينده مردم خلخال و كوثر در موافقت با كليات كابينه پيشنهادي دولت يازدهم اين دولت را يكي از بابرنامه ترين دولت‌هاي تاريخ ايران خواند و از نمايندگان خواهش كرد به وزراي پيشنهادي رئيس‌جمهور راي دهند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ جليل جعفري نماينده مردم خلخال و كوثر در جلسه علني امروز (يک‌شنبه 21 مردادماه) مجلس شوراي اسلامي در موافقت با كابينه پيشنهادي دولت يازدهم ضمن تبريك پيروزي مردم و حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني در انتخابات رياست جمهوري گفت: انتخابات 24 خرداد 92 نمادي از مردم سالاري اسلامي و نمونه‌اي از اعمال اراده جمعي مردم شريف ايران براي تغيير وضع موجود و بهبود شرايط معيشتي، اجتماعي و فرهنگي از طريق صندوق راي بود.
 
وي افزود: ثمرات اين حركت ملي ارزشمند بازسازي اعتماد عمومي، سرمايه اجتماعي ملي، بازتوليد ارزش‌هاي اخلاقي و ارزش‌هاي متعالي انساني و ترغيب مردم و نظام و بازآفريني فرصت‌هاي ملي توام با نشاط و اميد فراگير و عمومي بود.
 
عضو كميسيون انرژي تصريح كرد: دفاع از كليات دولت تدبير و اميد جناب حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني هدف ما از اختصاص اين وقت است چرا كه وي تلاش دارد مباني راهبردي ارزشمند را پايه‌هاي اقدامات خود را بنا نهد.  
 
جعفري افزود: مخالفين، روي نداشتن برنامه‌هاي دولت يازدهم صحبت كردند و واقعا اگر برنامه ارائه شده از سوي دكتر روحاني و وزراي پيشنهادي را به درستي مطالعه مي‌كرديد آيا باز هم چنين صحبت‌هايي در مجلس مي‌كرديد؟  
 
نماينده مردم خلخال و كوثر اظهار داشت: هنوز چيزي از آغاز دولت نگذشته است كه اين دولت بهترين برنامه كاربردي را ارائه كرده است .
 
وي افزود: وزراي پيشنهادي در شاخه‌هاي مختلف مبتني بر دين‌مداري مبتني بر ديانت عقلاني و رحماني، اعتدال‌گرايي، تصميم‌گيري و تصميم‌سازي مبتني بر خردجمعي اولويت و محوريت منافع ملي، رعايت حقوق شهروندي، رشد و توسعه متوازن و همه‌جانبه، ارتقاي كيفيت زندگي همه هم‌ميهنان عزيز، مبارزه با فساد، بهسازي ظرفيت دولت، تعامل سازنده قوه مجريه با قوه مقننه و اعتقاد قلبي اين دولت بر رفع امور بودن مجلس، توسعه پايدار، تكيه بر مردم، توجه ويژه بر جمهوريت نظام، توجه و حمايت از نسل جوان ، تعامل سازنده با جهان برگزيده شده‌اند آيا واقعا اين‌ها برنامه‌هاي سازنده‌اي نيستند؟  
 
جعفري ادامه داد: با توجه به برنامه‌هاي ارائه شده بياييد قضاوت كنيم كه چه قدر براي اين برنامه‌ها خوب فكر شده است.
 
عضو كميسيون انرژي تصريح كرد: يكي از مخالفين به نداشتن برنامه در حوزه اقتصاد اشاره كردند در حالي كه اتفاقا قوي‌ترين برنامه اقتصادي اين دولت آماده است به طوري كه اشاره مي‌كند  كاهش آسيب پذيري‌هاي اقتصاد ملي از مسير تحكيم بنيان‌هاي اقتصاد و ايجاد توازن و تعادل در بازار، مهار تورم و افزايش قدرت ملي از برنامه‌هاي دولت است آيا ما چيزي بيش از اقتصاد مي‌خواهيم؟
 
 
جعفري افزود: اخلاق مداري، انسجام اجتماعي مردم را در سطح ملي تحقق خواهد بخشيد و اين برنامه بسيار مهمي است. اتحاد، همدلي، انسجام ملي ثمره دولت يازدهم است پس چرا بايد با حرفهايي كه نشان از چيزهاي ديگري دارد اين شيريني بزرگ انتخابات را بركام ملت تلخ كنيم.  
 
عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: من تعجب مي‌كنم چرا بايد بعضي صحبت‌ها در مجلس شوراي اسلامي مطرح شود و هنوز چيزي نگذشته صحبت‌هايي كه ارايه شد واقعا مايوس‌كننده بود.
 
نماينده خلخال و كوثر افزود: دولت تدبير و اميد در حوزه سياست خارجي بهترين سياست را كه تعامل با جهان است در پيش گرفته است همان طور كه رئيس‌جمهور محترم در همين جا در مراسم تحليف بهترين جمله را به كار برد و آن اين بودكه اگر مي‌خواهيد با ايران بزرگ تعامل داشته باشيد راهش تكريم ملت ايران است كه همه شما در روز تحليف به وي احسنت گفتيد، آيا مي‌توان جمله‌اي شيرين‌تر از اين يافت.  
 
وي افزود: در حوزه سياست خارجي بهترين برنامه‌ها در حال پياده سازي است پس اجازه دهيد اول سياست‌ها پياده شود بعد شما قضاوت كنيد.  
 
جعفري با اشاره به حوزه سياست داخلي گفت: در چند روز گذشته با همه وزراي پيشنهادي صحبت شد و برنامه‌هايشان را شنيديد آيا واقعا همه آن‌ها تاكيد بر توسعه متوازن، توجه به مناطق محروم كشور و روستاها و احياي بخش كشاورزي نداشته‌اند؟ لذا بهترين سياست‌ها در حوزه سياست داخلي برنامه ريزي شده است
 
عضو كميسيون انرژي اضافه كرد: در حوزه امنيت‌ملي و توان دفاعي،‌ امنيت‌ملي همه‌جانبه و شهروند‌مدار، سياست اطلاعاتي متمركز و راهبردي و سياست دفاعي فعال و توانمند، راهبردهاي دولت تدبيرو اميد است.
 
نماينده خلخال و كوثر افزود: وحدت ملي تماميت ارضي، افزايش اعتماد ميان ملت و حاكميت، بالا رفتن توان دفاعي و افزايش سهم ايران در امنيت و ثبات جهاني از برنامه‌هاي اين دولت است. آيا مي‌توان برنامه‌اي بهتر از اين يافت؟ كه متاسفانه برخي نمايندگان بدون مطالعه از نداشتن برنامه‌هاي اين دولت صحبت كرده‌اند.
 
وي اظهار داشت: اين دولت در حوزه علم و فناوري تاكيدات ويژه‌اي دارد. توسعه علم و فناوري، تحقق اقتصاد دانش بنيان، بهبود زيرساخت‌ها، منابع و ارتباطات براي اتصال حلقه علم و فناوري به حلقه توليد ثروت از برنامه‌هاي اين دولت است.
 
جعفري تصريح كرد: اين دولت براي توليد علم برنامه‌هاي ويژه‌اي دارد و بايد از آن حمايت كنيم.
 
عضو كميسيون انرژي گفت: رئيس‌جمهور در حوزه سلامت شخصيتي را براي تصدي اين بخش معرفي كرده‌اند كه بسيار كارآمد است. تحول در نظام اداره سلامت، افزايش كيفيت خدمات توسعه عدالت در ارائه خدمات از برنامه‌هاي آن است و برنامه‌هاي وزير پيشنهادي واقعا به تمركززدايي و خدمت رساني به دورترين نقاط كشور و روستاها تاكيد دارد.  
 
نماينده خلخال و كوثر اظهار داشت: توسعه پايدار كشور، حفظ محيط زيست امور مهمي است و مديريت شايسته اين حوزه و حفظ منابع زيرزميني آب و مديريت صحيح آب در بخش‌هاي مختلف صنعتي، كشاورزي و شرب، توسعه منابع انرژي شامل نفت، گاز و ساير منابع با مديريت صحيح آن‌، كاهش شدت انرژي، حفظ منابع طبيعي و توجه ويژه به بخش كشاورزي، كاهش آلاينده‌هاي هواي كشور برنامه‌هاي خوبي است كه ارائه شده است.  
 
وي افزود: مخالفين كليات هيئت پيشنهادي دولت يازدهم از نداشتن برنامه‌هاي اين دولت سخن گفته‌اند در حالي كه اين دولت و تك تك وزراي پيشنهادي داراي برنامه‌هاي عملياتي و خوبي هستند.  
 
جعفري ادامه داد: اين دولت يكي از با برنامه ترين دولت‌هاي تاريخ كشور خواهد بود لذا از همكاران عزيز خود استدعا دارم با راي قاطع به دولت تدبير و اميد، رئيس‌جمهور خدوم، مردمي و دولت قدرتمندش را ياري كنند.  
 
نماينده مردم خلخال و كوثر در پايان خاطر نشان كرد: به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره اين كه فرمودند از دولت آقاي روحاني حمايت كنيد تكيه مي‌كنم و موفقيت اين دولت را از خداوند متعال خواستارم و از شما خواهش مي‌كنم در صحبت‌ها اتحاد، همبستگي، رفاه و نشاط به وجود آمده در جامعه را تلخ نكنيد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کلیات ، کابینه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار