ارائه تسهیلات ویژه به بافت های فرسوده منطقه 5 کرج

مدیر منطقه 5 شهرداری کرج از ارائه مزایا و تسهیلات ویژه برای بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده این منطقه خبر داد.

 محمد رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: برای تسریع و سهولت کار ارباب رجوع واحدی جداگانه به بافت های فرسوده در این منطقه اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه منطقه 5 بخش های وسیعی از بافت های فرسوده را در خود جای داده است، اظهار داشت: بیشترین بافت فرسوده در این منطقه در حصارک و کرج نو واقع شده است.
رحیمی ادامه داد: شورای اسلامی شهر کرج در سال 91 در اقدامی قابل تحسین با تصویب افزایش تخفیف صدور پروانه ساختمانی از 50 به 80 درصد گام  مهمی در راستای ترغیب و تشویق صاحبان املاک و سرمایه گذاران برای نوسازی یا حتی سرمایه گذاری در این بافت ها برداشته است.
مدیر منطقه 5 شهرداری کرج در خصوص ارائه تسهیلات ویژه در این منطقه به مالکان بافت های فرسوده بیان داشت: همه صاحبدلان این املاک از امتیازات ویژه از جمله تسهیل و تسریع در صدور پروانه با حداقل قیمت  و رسیدگی به تخلفات ، معرفی به بانک ها  جهت دریافت تسهیلات 200 میلیون ریالی به ازای هر واحد مسکونی با نرخ بهره 12 درصد و باز پرداخت 15ساله و نیز تا 1000 متر مربع از 50 درصد تخفیف هزینه نظارت کانون مهندسین برخوردار میشوند.
وی با بیان اینکه در صورت تجمیع پلاک های تا 150 متر به ازای هر پلاک 8 میلیون تومان تسهیلات ودیعه اسکان موقت به این املاک تعلق می گیرد ،‌عنوان کرد: در صورت تجمیع پلاک ها از 190 تا 379 متر مربع 30درصد، افزایش تراکم و درصورت تجمیع بیش از 379 متر مربع، 80 درصد افزایش تراکم و 5 طبقه مسکونی به این املاک تعلق می گیرد.
رحیمی سپس به اقدامات انجام برای اشنایی مردم با این تسهیلات اشاره کرد و گفت: دربافت های و محله های فرسوده برای اگاهی مردم از تخفیف ها و تسهیلات پلاک به پلاک به درب منازل مراجعه کرده و نیز از طریق بیلبورد ،‌ بروشور و روزنامه نیز اطلاع رسانی کرده ایم.
وی در پایان از همه صاحبان املاک و سرمایه گذاران علاقمند در این منطقه در خواست کرد تا با مراجعه به شهرداری منطقه 5 از تخفیف ها و تراکم های  تشویقی بهره   مند شده و مقدمات بازسازی محلات فرسوده شهرمان را فراهم آورند./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار