دستگاه تکان دهنده ی محلول های شیمیایی با المنت های حرارتی اختراع شد

این دستگاه قابلیت ها و مزایای فراوانی برای صنایع شیمی از جمله صنعت پتروشیمی و نانو دارد.برای آشنایی با این اختراع که تلاش موثری برای رسیدن به خود کفایی در این گرایش از صنعت است این گزارش را تا پایان بخوانید:

سید حمید رضا بنی هاشمی مخترع دستگاه تکان دهنده ی محلول های شیمیایی با المنت های حرارتی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: این دستگاه برای همگن کردن محلول های شیمیایی به کار می رود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای همگن کردن بعضی از محلول ها نیاز به حرارت داریم که میزان این حرارت متغیر است و باید طی فرآیندهایی کم و زیاد شود.

بنی هاشمی با اشاره به اینکه این دستگاه قابلیت حرارت دادن به آن محلول ها با متغیر بودن زمان و دمای حرارت را دارد اظهار داشت: یعنی هم زمان حرارت و هم مقدار حرارت را می توانیم تنظیم کنیم

وی در ادامه افزود: این دستگاه شامل 2 طبقه است که می توانیم در طبقه اول محلولی را قرار دهیم که در معرض حرارت قرار گرفته و با محلول طبق دوم بدون اینکه در معرض حرارت قرار بگیرد همگن کنیم.

این مخترع در خصوص مزایای این دستگاه گفت: با استفاده از این دستگاه دو مرحله کاری را در یک مرحله قابل انجام است.

وی در ادامه افزود: در حالت عادی در مرحله اول محلول آماده حل شود در مرحله بعد در دستگاه دیگری حرارت پیدا می کند و در مرحله سوم آن محلول را در یک دستگاه دیگر تکان داده می شود تا همگن شود در صورتی که با وجود این دستگاه همه این مراحل در یک دستگاه انجام می گیرد و باعث افزایش کیفیت و دقت کاری می شود.

بنی هاشمی با اشاره به اینکه این دستگاه نمونه خارجی ندارد تصریح کرد: بیشترین کاربرد این دستگاه در صنایع آزمایشگاهی است که مربوط به صنایع شیمی از جمله صنعت پتروشیمی نانو می شود.

وی با بیان اینکه حمایت دولت و عوامل مسئول در تولیدات داخلی و اختراعات این گونه دستگاه برای رسیدن به خود کفایی نقش اساسی دارد خاطر نشان کرد: با وجود این که این دستگاه تا حد صنعتی شدن پیش رفته است اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت و ارتباط بین مخترع و سرمایه گذاران داخلی امکان تولید وجود نداشته است و چقدر خوب است اگر شرایطی برای اطمینان بین سرمایه گذار و مخترع ایجاد نشود تا این دستگاه در داخل کشور صنعتی شود نه اینکه مکانی دیگر صنعتی شود./ع2

برچسب ها: دستگاه ، شیمیایی ، المنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار