باقرزاده کریمی در واکنش به اقدام وزارت نیرو:

پروژه انتقال آب ارس جزء برنامه های احیای دریاچه ارومیه نیست/ وزارت نیرو اعتبار و زمان را بیهوده هدر ندهد

معاون امور تالابی دفتر زیستگاه ها و امور مناطق محیط زیست گفت: اگر وزارت نیرو اعتبار دارد احیای دریاچه ارومیه را در اولویت قرار دهد.

باقرزاده کریمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: پروژه ارس به منظور تامین آب دریاچه ارومیه نیست و این طرح تنها آب را به حوزه اطراف می آورد که کشاورزان از آن بهره می برند.

وی ادامه داد: این طرح جزء برنامه های احیای دریاچه ارومیه نیست و تنها عنوانش این است که می توان گفت تشابه اسمی است.

باقرزاده کریمی ادامه داد: مسئولان باید میزان توسعه کشاورزی را کاهش دهند اما با توجه به این روند ظاهراً در پی آن هستند تا ظرفیت جدید ایجاد کنند چرا که این آب صرف مصارف کشاورزی می شود.

وی شرایط دریاچه ارومیه را بحرانی خواهند و گفت: حق آبه سالیانه ارومیه نزدیک به 3.1 میلیارد متر مکعب است اما چیزی الان نصیبش می شود 270 میلیون متر مکعب است که یک دهم سهمش هم نیست.

معاون امور تالاب ها دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان محیط زیست ادامه داد: وزارت نیرو اگر اعتبار دارد باید آن را صرف احیای دریاچه ارومیه کند با توجه به شرایط بحرانی ارومیه نباید اعتبار و هزینه را این طور هدر داد اگر چه ما با اصل این پروژه مخالفتی نداریم اما در حال حاضر نجات دریاچه ارومیه از هر چیز مهم تر است.

باقرزاده کریمی با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو خاطر نشان کرد: وزارت نیرو به تعهدات خود در قبال دریاچه عمل نکرده است چرا که تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز، رها کردن آب پشت سدها به میزان 1.3 میلیارد متر مکعب در سال و همچنین تحویل حق آبه دریاچه به روش حجمی از جمله اقداماتی بود که در راستای احیای دریاچه ارومیه باید انجام می شد که نشد، ظاهراً اعتبارش را در جای دیگری هزینه می کند./ل

برچسب ها: باقرزاده ، ارس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار