گردشگرهای خرابکار بی‌آبرو می‌شوند/عکس

خیلی از کشورهای جهان درآمد زیادی از گردشگری دارند اما مسافرانی که دست به تخریب آثار تاریخی می‌زنند حالا تبدیل به یک خطر مهم شده‌اند؛ کسانی که از خود یادگاری زشتی به جا می‌گذارند. فعالان اینترنتی اما حالا به دنبال افشاگری در این رابطه هستند تا با ریخته شدن آبروی خرابکارها دیگر کسی جرات این کار را به خودش ندهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ شما هم حتماً بارها از دیدن کنده‌کاری‌های یادگاری روی دیوارهای بناها و ساختمان‌های تاریخی آزرده شده‌اید. در کشورهای جهان حالا این مسئله تبدیل به یک دغدغه شده و گروه‌های مختلفی تلاش می‌کنند تا با افشاگری و معرفی این گردشگرهای خرابکار جلوی این مسئله را بگیرند.
دینگ جیهائو،پسر ۱۴ ساله‌‌ چینی است که حالا خانواده او نمی‌دانند از شرمساری یادگاری نوشتن او به کجا فرار کنند. قضیه از این قرار است که این نوجوان به همراه خانواده‌اش سفری به مصر داشته اما در موقع بازدید از اهرام مصر اسمش را روی دیواری با قدمتی ۳ هزار سال کنده‌کاری می‌کند! این مسئله توسط گردشگری دیگری دیده می‌شود و انتشار تصویر این مسئله کار را به رسانه‌های چین می‌رساند. با انگشت‌نما شدن این خانواده پدر و مادر این بچه در گفت و گو با رسانه‌ها از کار فرزندشان اظهار شرمساری می‌کنند اما در ریختن آبروی آنها دیگر کار از کار گذشته است. مادر دینگ در گفت و گو با رسانه‌های چین گفته است: ما می‌خواهیم از مردم مصر و کسانی که در سراسر چین توجه‌شان به این مسئله جلب شده و آزرده خاطر شده‌اند عذرخواهی کنیم.

در فضای مجازی خیلی از چینی‌ها یادگاری نوشتن این نوجوان را مایه شرمساری کشورشان توصیف کرده‌اند. این پسر بچه اما تنها مشتی نمونه خروار است. هفته پیش هم آبروی یک گردشگر آمریکایی در ایتالیا به خاطر صدمه زدن به مجسمه تاریخی رفت. این مرد ۵۶ ساله متهم شده که انگشت یک مجسمه در فلورانس را با ۶۰۰ سال قدمت شکسته است و حالا تبدیل به مایه سرشکستگی گردشگرهای آمریکا شده است.

وجود چنین گردشگرهایی باعث شده تا هر روز حصارها در بناهای تاریخی بیشتر شود. گروه‌های فعال در این زمینه حالا افشای چهره گردشگرهای خرابکار را تنها راه چاره می‌دانند تا دیگر کسی جرأت صدمه زدن به میراث‌های جهانی را به خودش ندهد.
 
منبع: مجله مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.