دومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

سبحاني فر: مشارکت بخش خصوصي ويژگي بارز واعظي است

عضو کميسيون صنايع گفت: دکتر واعظي توجه به پهناي باند و اينترنت پرسرعت با مشارکت بخش خصوصي و ارائه اينترنت براي بهبود فضاي کسب و کار، خانواده و سازمان ها و همچنين توسعه و سرمايه گذاري در زيرساخت ها با توان بخش خصوصي کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ رمضانعلي سبحاني فر نماينده مردم سبزوار، در جلسه علني امروز بهارستان در موافقت با دکتر واعظي وزير پيشنهادي دکتر روحاني براي تصدي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: وزارت ارتباطات يکي از وزارتخانه‌هاي زيرساختي و خدمات ده در ساير بخش‌هاي جامعه بوده و بازاري، تجار، کسبه، کشاورز، زنان، بچه‌ها و پير و جوان از خدمات آن استفاده مي‌کنند.

وي تصريح کرد: بيش از 30 درصد مردم از اينترنت، خدمات پستي، تلفن همراه استفاده مي‌کنند، به همين خاطر در راس اين وزارت‌خانه بايد کسي باشد که آشنايي کافي و وافي با اين سمت داشته باشد.

نماينده مردم سبزوار اظهار داشت: کسي بايد تصدي اين وزارت‌خانه را برعهده بگيرد، که ساختار سازماني، ساختار نيروي انساني آن را بشناسد و از ظرفيت‌هاي آن به خوبي استفاده کند.

عضو کميسيون صنايع درباره وزير پيشنهادي اين وزارتخانه، بيان داشت: دکتر واعظي از نيروهاي متخصص و پرتلاش قبل از انقلاب بوده و در شرايطي که برنامه‌ريزي و فناوري ارتباطات در ايران توسط کارشناسان آمريکايي و غربي اداره مي‌شد، ايشان به اين بخش ورود پيدا کرد.

وي ادامه داد: دکتر واعظي فوق ليسانس برق و الکترونيک و همچنين دانشجوي مخابرات بودند که با ورود به وزارت ارتباطات، نيروهاي متخصصي را تربيت و شروع جديدي را براي زيرساخت‌ها در اين وزارت‌خانه رقم زدند، چرا که در زمان جنگ نياز به خدمات ارتباطي در مناطق جنگي مبرم بود و به همين خاطر بسياري از همکاران ايشان به درجه رفيع شهادت و جانبازي نائل شده‌اند.

سبحاني فر درباره اقدامات ديگر دکتر واعظي افزود: محروميت زدايي و ارسال خدمات به روستاها و گسترش صنايع ارتباطي و تحول اساسي در شيوه نگرش به توليد و توسعه سوئيچ و انتقال تکنولوژي آنالوگ که موجب خدمات وسيع به سازمان‌ها و مردم شد، از ديگر خدمات ايشان در وزارت ارتباطات بوده است.

اين نماينده موافق با وزير پيشنهادي ارتباطات، در پاسخ به مخالفان اين کانديدا بيان داشت: شما تخصصتان در زمينه‌هايي بود که ما "مي‌فرند" و طراحي ديجيتال داشتيم، البته صنايع الکترونيکي شيراز در زمان دکتر واعظي 5 هزار نفر نيرو داشته و در دو ماه گذشته با اعضاي کميسيون صنايع از آن بازديد کرديم که در سال 84، 3 هزار نفر و الان 500 نفر در آن مشغول به کار هستند که متاسفانه صندوق صدقات توليد مي‌کنند، اما اين دو شرکت با 5 هزار نفر نيرو تعطيل شده است.

وي با تشکر از رئيس جمهور به خاطر معرفي دکتر واعظي براي تصدي پست وزارت‌خانه ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: دکتر روحاني با شناخت عميقي که از تلفيق تخصص و روابط بين الملل دکتر واعظي داشته، ايشان را براي تصدي اين وزارت‌خانه معرفي کرده، به همين خاطر از ايشان تشکر مي‌کنم.

سبحاني فر در ادامه، افزود: دکتر واعظي برنامه‌هاي کافي براي حل کاستي‌ها را پيش بيني کرده و برنامه ريزي ايشان حور محور سند چشم انداز و ماده 46 بوده که در آن به ايجاد شبکه ملي ارتباطات به منظور استفاده از داده‌هاي اطلاعاتي امن پرداخته، البته اين امر بايد تا پايان سال گذشته انجام مي‌شد که يا نشده و يا بخشي از آن انجام شده است.

عضو کميسيون صنايع و معادن، در تائيد ديگر برنامه‌هاي دکتر واعظي اظهار داشت: توجه به پهناي باند و اينترنت پرسرعت با مشارکت بخش خصوصي و ارائه اينترنت براي بهبود فضاي کسب و کار، خانواده و سازمان‌ها و همچنين توسعه و سرمايه گذاري در زيرساخت‌ها با توان بخش خصوصي تاکيد کرده، البته فروش اوراق مشارکت با اعتباري که در اختيار وزارت‌خانه بوده کفايت نمي‌کند، بلکه بخش خصوصي بايد سرمايه گذاري کند، اما تاکنون بخش خصوصي در زيرساخت‌ها حضور نداشته، به همين خاطر ايشان در برنامه‌هاي خود به صراحت بر اين نکته تاکيد کردند.

اين نماينده موافق با وزير پيشنهادي ارتباطات، در ادامه بيان داشت: ايجاد خدمات پستي به مناطق محروم در برنامه دکتر واعظي مورد توجه بوده، چرا که هم اکنون در شهرهاي کوچک بانک مرکزي براي تاسيس بانک کد نمي‌دهد، اما پست بانک بايد خدمات دهي کند که اين مطالب در برنامه ايشان ديده شده است.

وي افزود: توجه به حقوق ملي در برابر اپراتورها که با عدم پاسخگويي، نارضايتي مردم را به همراه داشته در قانون ديده شده و براي رفاه حال شهروندان به خدمات الکترونيکي تجارت، دولت و آموزش الکترونيکي در چارچوب ارزش‌هاي اسلامي در برنامه ايشان پرداخته شده است.

وي درباره ديگر ويژگي هاي دکتر واعظي چنين گفت: حضور موثر در مجامع بين‌المللي و منطقه‌اي در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات از ويژگي هاي مثبت ايشان بوده و همچنين حفظ حقوق(آي سي تي) و تدوين فضاي کسب و کار و خدمات از ديگر برنامه‌هاي ايشان است، البته رسيدن به سهم 2 درصد ناخالص در برنامه که امروز در آن صفر هستيم، در برنامه ايشان ديده شده و ايشان از طريق توسعه صنعت و توجه به توسعه صنعتي و فناوري پيشرفته با توانمندي داخل مي‌تواند اقلام ارتباطات را ايجاد کند.

وي ادامه داد: نوآوري بومي شرکت دانش بنيان و پارک‌هاي (آي سي تي) و نرم افزار و کاستن از اثرات تحريمي و همچنين کسب سهم قابل توجه از بازار ترانزيت داده‌ها و ايجاد هاب پستي در منطقه از ديگر برنامه‌هاي ايشان است.

نماينده مردم سبزوار در مجلس، با بيان اينکه ايران در منطقه استراتژيک قرار دارد، افزود: ما از موقعيت استراتژيک کشور استفاده نکرده‌ايم، چرا که هم اکنون کشورهاي همسايه به ما مي‌گويند شما هاب منطقه شويد، اما تاکنون مشارکت بخش خصوصي را نداشته‌ايم و برنامه ريزي هم در اين باب نکرده‌ايم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مشارکت ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار