اردبیل/

170 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل گفت: امسال و با آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی بیش از 170 میلیون تومان زکات در شهر اردبیل جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی سیفی امروز در جلسه کمیته زکات شهرستان اردبیل اظهار داشت: از زمان برداشت محصولات کشاورزی و از 11 روستای شهرستان اردبیل همراه با زکات فطریه 170 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

وی پیش‌بینی کرد جمع‌آوری زکات از 108 روستای دیگر نیز سبب شود تا بتوانیم به همان میزان زکات جمع‌آوری کنیم تا مجموع زکات جمع‌آوری شده در شهرستان اردبیل به یک میلیارد تومان افزایش یابد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل زکات را یکی از احکام شرعی و در راستای تقویت بنیه اقتصادی جامعه توصیف کرد و افزود: جامعه‌ای که در آن پرداخت زکات اولی باشد در آن از فقر و نداری خبری نخواهد بود.

سیفی تصریح کرد: مزایا و دستاوردهای زکات در غنابخشی به افراد جامعه و جلوگیری از فقر و فلاکت بسیار حائز اهمیت است به طوری که بخش عظیمی از مبالغ جمع‌آوری شده زکات خرج تامین نیازمندی فقرا و مستمندان می‌شود.

وی در ادامه اذعان داشت: امروز همه زارعان و کشاورزان به اتفاق در پرداخت زکات به عنوان یک واجب شرعی اجماع نظر دارند و این پرداختی‌ها می‌تواند در پیشبرد اهداف عمرانی و اقتصادی جامعه به ویژه حرکت‌های توسعه روستاها بسیار موثر و راهگشا باشد./ب

برچسب ها: اردبیل ، جمع ، آوری ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.