شیراز/

ارزش افزوده و اشتغالزایی بالای پنبه ی فارس

محصول پنبه فارس از ارزش افزوده و اشتغالزايي بالايي برخوردار است وهمچنين نقش كليدي در توسعه اقتصادي و تأمين مواد اوليه برخي از صنايع وابسته دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدير امور زراعت سازمان جهاد كـشاورزي فــارس گفت: پنبه ی وش استان فارس از مرغوبيت خاصي در كشور و جهان برخوردار است و ضروري است كه از اين محصول حمايت همه جانبه اي صورت پذيرد و مي طلبد تا دستگاه هاي دولتي تدابير لازم را جهت جلوگيري از خروج پنبه "وش" استان به عمل آورند .

دزفولي تصريح كرد: با توجه به اجراي طرح هاي مختلف در زراعت پنبه پيش بيني مي شود كه در حدود 70 هزار تن پنبه "وش" در استان توليد شود.

وی در ادامه سخنان خود بـا مطلوب تـوصيف كردن اجراي طرح هاي مختلف در زراعت پنبه استان اظهار داشت: اجراي اين طرح ها سبب كاهش هزينه هاي توليد، كاهش ميزان آب مصرفي، صرفه جويي در ميزان سوخت مصرفي شده است .

دزفولي افزود: از آن جايي كه اصلي ترين هزينه توليد اين محصول در مرحله برداشت مي باشد، در برداشت مكانيزه با حذف نياز به كـارگر ضمن كـم كردن هزينه هاي توليد سرعت برداشت بالا رفته كه اين امر در جهت صرفه جويي و مديريت زمان مؤثر خواهد بود./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.