اردبیل /

33 هزار تن کالا از گمرک بیله سوار صادر شد

فرماندار بیله سوار گفت : امسال 33 هزار تن کالا به ارزش 11 میلیون دلار از طریق گمرک بیله سوار در استان اردبیل به خارج از کشور صادر شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / رسول زیبانژاد افزود: در این مدت شش هزار تن کالا نیز از این گمرک وارد کشور شده است .

وی محصولات کشاورزی ، مصالح ساختمانی ، مصنوعات پلاستیکی را از جمله اقلام صادراتی و خواراک د ام ، کنجاله را مهمترین واردات از این گمرک ذکر کرد.

فرماندار بیله سوار همچنین اضافه کرد : در این مدت 218 هزار تن کالا به ارز ش 16 میلیارد ریال از گمرک بیله سوار ترانزیت شده است که رشدی معادل 200 درصد در مقایسه با پارسال داشته است .

زیبانژاد با اشاره به افزایش میزان تردد مسافران از این گمرک بیان کرد : امسال حدود 400 هزار نفر از گمرک بیله سوار به دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد کرده اند که 386 هزار نفر این این تعداد را اتباع آذری تشکیل می دهد .

وی اقدامات توسعه ای در گمر ک بیله سوار را برای افزایش عملیات تجاری و مسافری این گمرک ضروری ذکر کرده و گفت : محوطه سازی ، احداث سالن مسافری ، و 24 ساعته کردن فعالیت این گمرک را از جمله اقدام های جاری در این راستا ذکر کرد.ب/

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، کالا ، از ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.