سومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌ علني/

عزيزي: پورمحمدي شخصيت مورد اعتماد نظام است

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي شخصيت مورد اعتماد و معتمد نظام است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا عزيزي نماينده مردم شيروان در جلسه علني نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شوراي اسلامي در موافقت با وزير پيشنهادي دادگستري، گفت: به آقاي کوچک زاده نماينده مردم تهران که در مخالفت با وزير پيشنهادي دادگستري صحبت کردم اشاره مي‌کنم که جنابعالي چرا قصد داريد حماسه سياسي بزرگي را که مورد نظر مقام معظم رهبري بود و اتفاق افتاد با اين حرفها به کام مردم تلخ کنيد.

وي افزود: حرفهايي که آقاي کوچک‌زاده در مخالفت با وزير پيشنهادي دادگستري مطرح کردند بهتر بود زماني که خاوري دزد سه ميليارد دلار از اين مملکت دزدي کرد، مي‌زدند، چرا آن موقع آقاي کوچک‌زاده سکوت کرديد و چيزي به زبان نياورديد؟

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در 8 سال گذشته دولت 600 ميليارد دلار نفت فروخته که 2 ميليارد دلار آن 12 سال است سهم خانواده شهدا و 220 هزار شهيد و 400 هزار جانباز و آزاده است که پرداخت نشده و يک نفر هم در اين مورد صحبتي نکرده است، ولي زماني که خاوري دزد 3 ميليارد دلار برد، هيچ اتفاقي نيفتاد.

عزيزي خاطرنشان کرد: آقاي کوچک‌زاده انتظار داشتيم جنابعالي از حق شهدا دفاع مي‌کرديد، شما بيشتر در صحبت‌هايتان به عنوان مخالف آقاي ربيعي اظهار نظر کرديد و به جاي نام وزير دادگستري عليه وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي که از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس است و 60 ماه سابقه جبهه دارد صحبت کرديد.

وي خاطرنشان کرد: دوستان و دشمنان نظام همگي پورمحمدي را مديري کارآمد و موفق مي‌دانند، سابقه طولاني مدت وي که تمام دوران حيات انقلاب را در بر مي‌گيرد، از جواني آغاز و تا به امروز ادامه دارد.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: در اين سالها حتي يک لحظه از عمر پورمحمدي، وي از حضور در صحنه‌هاي حساس اجتماعي شانه خالي نکرده و دوستان او را معتمد نظام و دشمنان کينه وي را به دنبال دارند.

وي خاطرنشان کرد: در اين فرصت کوتاه به برخي شايستگي‌هاي پورمحمدي وزير پيشنهادي دادگستري اشاره مي‌کنم با اين تاکيد که توانايي‌هاي وي بسيار بيش از حوزه مسئوليت در اين وزارتخانه است.

نميانده مردم شيروان اظهار داشت: پورمحمدي از خانواده‌اي خوشنام، شناخته شده، عالم و انقلابي است و از نوادگان آيت‌الله حائري‌يزدي استاد حضرت امام(ره) و بنيانگذار حوزه علميه در عصر جديد در سال 1300 به شمار مي‌آيد.

عزيزي خاطرنشان کرد: ارادت و تعلق پورمحمدي به آرمانهاي اسلام، نظام و مقام معظم رهبري نيازي به اثبات ندارد. وي سالها خدمت در دفتر مقام معظم رهبري را تجربه کرده است، از اين رو تولي و تبري پورمحمدي به خوبي آشکار است، به صورتي که مي‌توان وي را مورد اعتماد نظام و شخص رهبري و حفيظ و امين انقلاب دانست.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: سپردن مسئوليت‌هاي کلان به پورمحمدي ضمن اينکه توانمندي مديريتي وي را ثابت مي‌کند قبل از هرچيز به مورد اعتمادبودن وي تاکيد دارد، فعاليت طاقت‌فرسا در بخش خارجي وزارت اطلاعات و نيز سکانداري همراه با توفيق وزارت کشور به عنوان دستگاهي که مسئولان عالي نظام از جمله مقام معظم رهبري بر آن عنايت ويژه دارند، وي را در جايگاهي قرار داده است که با اعتماد و پذيرش همراه بوده است.

عزيزي افزود: به خوبي مي‌دانيم برخي فعاليت‌هاي پورمحمدي مفتخر به تقدير مقام معظم رهبري از وي شده است.

نماينده مردم شيروان تاکيد کرد: لازم است که به مراتب علمي پورمحمدي اشاره کنيم که معمولا زير پوشش سابقه اجرايي مخفي مانده است. شروع به تحصيل منظم علوم ديني در جواني و پيگيري آن در سالهاي فعاليت‌هاي اجرايي، تدريس و تدريس و حضور در محفل فقهي آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني از جمله مراتب علمي پورمحمدي است.

وي افزود: حضور پورمحمدي در ميدان مديريت و اجرا محدود به انجام امور معمولي نبوده است، تمايل وي به ساختارسازي مهمترين ويژگي مديريت وي است. کارشناس محوري و توجه به طراحي و برنامه ريزي محصول همين ساختارسازي پورمحمدي است.

عزيزي تاکيد کرد: همکاران و مديران گماشته پورمحمدي در وزارت اطلاعات، وزارت کشور و سازمان بازرسي کل کشور که نام برخي از آنها در فهرست کابينه يازدهم وجود دارد، تاييد مي‌کنند که حضور وي در بدنه اجرايي پورمحمدي را از واقعيات پنهان در لايه‌هاي زيرين غافل نکرده است، پورمحمدي در انتخاب همکارانش نيز به اين قابليت‌ها توجه دارد.

نماينده مردم شيروان تاکيد کرد: پورمحمدي به دليل نوع مناصبي که داشته حجم عظيمي از اطلاعات و دانسته‌ها را در اختيار دارد نگهباني از اين اطلاعات ويژگي بارز اخلاقي است و نشان دهنده اوج تحمل و پايداري وي از نظام اسلامي است.

رئيس کميسيون اجتماعي افزود: نمايندگان محترم مجلس به خوبي مي‌دانند که وجود مديران بي‌حاشيه، عاقل و مصلحت فرد بزرگترين خواسته نظام و مقام معظم رهبري است، لذا به راستي براي تصدي وزارت دادگستري که رسالتش حفظ حقوق فردي و اجتماعي و نگراني براي اجراي عدالت است، چه کسي بهتر از آقاي پورمحمدي است؟

عزيز تصريح کرد: پورمحمدي حاشيه سازي و غوغا آفريني را به انجام وظايف قانوني خود ترجيح نداده است و با‌ آبرومداري و وقاري که لازمه شخصيتي مدير در جمهوري اسلامي ايران است، مسير خود را ادامه داده است.

وي اظهار داشت: مهمترين دغدغه و نگراني مجلس التزام و توجه به قانون است، لذا نبايد از ياد ببريم که برخي بي‌قانوني‌هايي که مجلس در برابر آنها موضع گرفت کانون فعاليت پورمحمدي در سازمان بازرسي کل کشور بود و در اين راستا اين سازمان تلاش کرد که پاسداشت جانب قانون و توصيه به قانونگرايي باشد.

عزيز افزود: تاکيد هميشه پورمحمدي به شفافيت، پاسخگويي سلامت اداري، مبارزه با فساد و نظارت دستگاه‌ها بر خود، همه نشان دهنده احترام قانون در نگاه و روش وي است.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس تصريح کرد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز از مديران مطالبه‌اي جز حرکت در مسير قانون ندارند، لذا پورمحمدي مديري پيگير، بسترساز و ايده آفرين است.

نماينده مردم شيروان در مجلس افزود: مقام معظم رهبري در سخني فرمودند که توقف نداشتن و تلاش کردن براي کسب محبوبيت بايد ويژگي مديران در نظام اسلامي باشد، از اين رو کارنامه وزير پيشنهادي براي وزارت دادگستري وجود اين دو خصيصه را نشان مي‌دهد.

عزيزي خاطرنشان کرد: انديشيدن به کار و ناآرامي براي انجام وظيفه در مرام مديريت پورمحمدي وي را مصداق اين کلام مقام معظم رهبري قرار داده است.

وي اظهار داشت: همه مي‌دانيم که در وضع فعلي داخلي و خارجي کشور به مديراني نياز داريم که بيش از هرچيز به کار فکر کنند و جراتي را که دارند در وظيفه خود بکار ببندند لذا پورمحمدي که سابقه وزارت کشور را دارد قطعا در مسئوليت وزارت دادگستري موفق خواهد بود.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس، تصريح کرد: رها کردن موقعيت فعلي در سازمان بازرسي کل کشور نيز که دامنه و نفوذ گسترده‌اي دارد و پذيرش انجام در وزارت دادگستري نشان مي‌دهد که حضور پورمحمدي در مجلس انگيزه پذيرش قدرت نيست.

عزيزي خاطرنشان کرد: انشاءالله نمايندگان مجلس با راي بالا به پورمحمدي به شايستگي هاي وي اعتماد مي کنند و باب تازه‌اي را در تعامل ميان مجلس و دولت باز خواهند کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رئیس ، کمیسیون ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار