وزارت کشور مصر تعداد کشته های دیروز مصر را 278 نفر اعلام کرد / 43 پلیس در میان کشته شدگان

وزارت کشور دولت موقت مصر در بيانيه‌اي تلويزيوني اعلام کرد در درگيري‌هاي روز چهارشنبه در مصر 278 نفر کشته شدند که از اين تعداد 43 نفر نيروهاي پليس هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، وزارت کشور دولت موقت مصر در بيانيه‌اي تلويزيوني اعلام کرد در درگيري‌هاي روز چهارشنبه در مصر 278 نفر کشته شدند که از اين تعداد 43 نفر نيروهاي پليس هستند.
در هیم حال محمد ابراهيم وزير کشور دولت موقت مصر گفت: در درگيريهاي روز چهارشنبه 43 نيروي پليس کشته شده اند.
 ابراهيم گفت: دولت تصميم گرفت تا تدابيري را براي پايان دادن به تحصن در ميادين العدويه و النهضه اتخاذ کند. وزارت کشور برنامه اي را آماده کرده بود و منابع لازم از جمله وسائل مناسب حمل و نقل و نيروهاي آموزش ديده براي اين کار را فراهم کرده بود.
وي افزود: چندين جلسه  برگزار شد تا کمترين ميزان تلفات و خسارات را به همراه داشته باشد. عمليات کاملا شفاف بود و هيج اسلحه اي نبايد استفاده مي شد و اين موضوع تنها به استفاده از گاز اشک آور، پس از دادن هشدارهاي لازم منحصر شده  بود. از آنجاييکه ما به ايمني و امنيت شهروندان خود علاقمنديم ولي با اين وجود حجم وسيعي از اتهامات را تحمل کرديم. اميدواريم که فرصتي براي راه حل سياسي پيش آيد تا از ريخته شدن حتي يک قطره خود جلوگيري شود.لازم است که يادآوري کنم که همه ما مصري هستيم و اختلافات سياسي ما نبايد به تقابل بدل شود.زمانيکه جان مردم مصر در راه وطن داده مي شود ما به همه آنها احترام مي گذاريم.قرباني کردن عزيز ترين افراد براي ثبات و امنيت کشور تلاش ما را براي فراهم کردن امنيت و ايمني شهروندان را کاهش مي دهد.
وي در ادامه گفت: ما با اين کله شقي و آشوب مداوم روبرو شديم که حقوق شهروندان و کشور را  خدشه  دارکرد.آتش زدن و کشتن مردم در زمان تحصن تهديدي براي امنيت ملي است و اين موضوع را ضروري به نظر مي رساند تا کشورمان را از تجزيه محفوظ نگه داريم.امروز صبح به عنوان ساعت صفر براي از بين بردن محل تعيين شد و نيروها به محل اعزام شدند و ما از حضور شمار زياد تظاهرکنندگان متعجب شديم و موضع گيري کرديم. در اين هنگام به سمت نيروهاي امنيتي با گلوله هاي جنگي شليک شد اما با اين وجود خويشتنداري کرديم. نيروهاي ويژه به محل اعزام شدند و با حرفه اي گري خاص خود با موضوع برخورد کردند و به محل وارد شدند و شماري از آشوبگران را بازداشت  کردند که در محل چندين مسلسل ويژه ، بيست و نه عدد فشنگ  و نه هزار و ششصد و بيست و دو مهمات جنگي ، شش نارنجک دستي،شش فشنگ طپانچه و سي و پنج بمب آتش زا به علاوه شمار زيادي وسائل مخابراتي و مقاديري چاقو و ابزارهاي شکنجه کشف شد.
وي افزود:در ميدان رابع عدويه شمار زياد تظاهرکنندگان پناه گرفته بودند که در اين بين شمار زيادي از طرفداران اخوان المسلين در ساختمانهاي اطراف ميدان پنهان شده بودند که شروع به تيراندازي به طرف نيروهاي امنيتي کردند که من دستورات لازم براي اعزام نيروهاي ويژه به محل را صادر کردم. ما محل هاي تيراندازي را شناسايي کرديم و به آنجا هجوم برديم و عاملان تيراندازي را با مقادير زيادي مهمات بازداشت کرديم.
وي در ادامه گفت: ما از تظاهرکنندگان خواستيم که با آرامش محل را ترک کنند و اين کار اتفاق افتاد. دو خودروي ون متعلق به تلويزيون ملي کشور باز پس گرفته شد. نه قبضه  مسلل توقيف شد و شماري جليقه ضد گلوله هم به دست آمد.
وزير کشور دولت موقت مصر گفت: هم اکنون که با شما  صحبت مي کنم ما در حال آرام کردن ميدان هستيم.تمامي منطقه از تظاهرکنندگان پاک سازي شده است اما از دستور مقامات اخوان المسلمين براي حمله به پاسگاههاي پليس و مراکز دولتي شگفت زده شديم. نيروهاي امنيتي ما در برابر اين موضوع ايستادند و از بدتر شدن اوضاع جلوگيري کردند. اما به هرحال برخي از نيروهاي پليس ما در اين بين شهيد شدند و در تاريخ از آنها به نيکي ياد خواهيم کرد زيرا آنها از وطن و هم وطنان خود دفاع کردند. شمار نيروهاي پليس که جان خود را از دست دادند چهل و سه نفر است که در بين آنها هجده افسر،دو سرهنگ و دو سرلشگر ديده مي شوند. به برخي از مراکز پليس با آر پي جي حمله شد که در جريان آنها پانزده سرباز شهيد شدند.دويست و هجده نفر از نيروهاي پليس از جمله چهل و پنج افسر زخمي شدند که برخي از آنها در شرايط وخيم هستند.به هفت کليسا در سراسر کشور حمله شد که برخي از آنها آتش زده شدند. آنها همچنين به زير زمين وزارت دارايي حمله کردند  و تمامي وسائل موجود از جمله هفده خودروي حمل پول را از بين بردند.
وي درپايان گفت: ما در سي ام ماه ژوئن با صدور فرماني مسئوليت خود را در برابر خدا،تاريخ ، نسل هاي آتي و در برابر اين مردم نشان داديم و من در اينجا از تمامي نيروها از افسر و سرباز و ديگران کارکنان که دراين عمليات شرکت و براي ايجاد امنيت و ثبات در کشور تلاش کردند تشکر مي کنم و ما به عمليات خود به طور مصمم ادامه خواهيم داد.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار