اهواز/

آموزش و پرورش خوزستان رتبه 12 کشور/لزوم تبدیل آموزشگاه‌های نظری به فنی‌وحرفه‌ای

استاندار خوزستان گفت: آموزش و پرورش این استان رتبه 12 کشور را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ سید جعفر حجازی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که با حضور مسئولان این استان در مدرسه شهید بهشتی اهواز برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: یکی از مسائلی که در استان خوزستان باید مورد توجه قرار گیرد رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: در حال حاضر سهم آموزش فنی‌وحرفه‌ای از آموزش متوسطه در خوزستان 45 درصد است که این میزان در سال آینده باید به 60 درصد افزایش یابد.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به مزیت‌های صنعتی و کشاورزی موجود در خوزستان توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در حوزه اشتغال را در این استان رفع کند.

حجازی تصریح‌کرد: در این راستا لزوم تبدیل آموزشگاه‌های نظری به فنی‌وحرفه‌ای بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظری کمتر از رشته‌های فنی وارد بازار کار می‌شوند اضافه‌کرد: در حال حاضر 140 هزار دانشجو تنها در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان در رشته‌های نظری در حال تحصیل هستند که با توجه به شرایط موجود احتمال ورود آنها به بازار کار پس از فراغت از تحصیل کم است.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: در راستای توسعه هرچه بیشتر رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در خوزستان امسال ظرفیت دانشگاه‌ها در این رشته‌ها یک هزار نفر افزایش یافت.

حجازی در ادامه گفت: در کنکور امسال از 80 هزار داوطلب شرکت‌کننده خوزستانی 261 نفر موفق به کسب رتبه زیر یک‌هزار شدند.

وی تصریح‌کرد: خوشبختانه امسال جهش مناسبی نسبت به سال گذشته داشتیم اما باید به سمتی پیش برویم که حداقل پنج‌هزار رتبه مناسب در کنکور از استان خوزستان وجود داشته باشد.

استاندار خوزستان افزود: مسئولان تلاش خود را برای شناسایی دانش‌آموزان نخبه و فراهم‌کردن زمینه لازم برای پرورش این استعدادها و جایگاه ارتقاء آموزش‌ و پرورش خوزستان را انجام خواهند داد./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.