چهارمين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

دستغيب: با روزمرگي و حاشيه سازي نمي‌توان فرهنگ كشور را توسعه داد

عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: حوزه فرهنگ و نهادهاي مرتبط به ارتباط و تعامل گسترده‌اي نياز دارد با روزمرگي و حاشيه سازي نمي توان فرهنگ كشور را توسعه داد بنابر عقبه ديني و پشتوانه آقاي جنتي و ارتباط با حوزه‌هاي مختلف مي‌توان عناصر فعال در حوزه فرهنگ را به اجتماع رساند.

گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران "احمدرضا دستغيب" نماينده مردم شيراز در صحن علني امروز (پنج شنبه 24 مرداد) در موافقت با وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: به علت فرصت كمي كه در اختيار دارم به چند نكته اساسي اشاره مي‌كنم.
 
وي ادامه داد: تمام دغدغه‌هايي كه در حال حاضر در حوزه فرهنگ وجود دارد به درستي توسط وي شناسايي و در برنامه وي ذكر شده است. مطالبات مقام معظم رهبري و انتظاراتي كه در طول اين چند سال بوده همه اين موارد در برنامه آقاي جنتي وجود دارد.
 
دستغيب در ادامه تصريح كرد: حوزه فرهنگ و نهادهاي مختلف ارتباط و تعامل گسترده‌اي نياز دارد، با روزمرگي و حاشيه سازي نمي‌توان فرهنگ كشور را توسعه داد بنابر عقبه ديني و پشتوانه آقاي جنتي و ارتباط با حوزه‌هاي مختلف مي‌توان عناصر فعال در حوزه فرهنگ را به اجتماع برساند، سازمان بدهد و برنامه ريزي و مديريت كند كه اين مساله را در يك حركت منسجم فرهنگي نياز داريم.
 
عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: بحث گسترش ارتباطات و مبادلات جهاني در حوزه فرهنگ و هنر نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است شما مي‌دانيد در برنامه آقاي جنتي تفاوت بين تبادل فرهنگي و تهاجم فرهنگي روشن است.
 
وي ادامه داد: در تبادل فرهنگي هدف بارور كردن فرهنگ ملي با استفاده از همه ظرفيت هاست اما در تهاجم فرهنگي هدف ريشه كن كردن فرهنگ ملي و از بين بردن آن است كه اين مسئله نيازمند دشمن شناسي است.
 
نماينده شيراز ادامه داد:  نياز اين است كه در ميدان عمل محيط خارجي را بشناسيم كه با توجه به سوابق ايشان شناخت محيط خارجي وجود دارد و هم نسبت به محيط داخلي آشنايي كامل دارند، بحث پيوست فرهنگي و ضرورت پرداختن به حوزه مهندسي فرهنگي يكي از مسائل بسيار مهمي است كه در برنامه پيشنهادي آمده است.
 
عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: برادران و خواهران من در خانه ملت، دغدغه‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزاري چند جشنواره و همايش نيست، اين كارها را همه مي‌توانند انجام دهند موسسات و نهادهاي غير دولتي از عهده آن برمي‌آيند. اتفاقا آقاي جنتي نيز باور دارند در فعاليتهاي‌هاي فرهنگي مي‌بايست حوزه دولت كه تصديگري مي‌كند و كارگزار فرهنگي است به حوزه حمايتي دولت و بخش غيردولتي جوانان پرشور، انقلابي و متدين با محوريت مسجد در نقاط مختلف كشور سازمان پيدا كند.
 
وي در پايان خاطرنشان كرد: بنابراين مجموعه‌ فعاليت‌ها و برنامه‌ها من استدعا دارم كه همكاران محترم با شناخت كامل نسبت به اين حوزه مطالعه بفرمايند بحث اقتدار فرهنگي بحث اقتصاد فرهنگ همه و همه نكات حائز اهميتي است كه در برنامه‌هاي آقاي جنتي مورد توجه قرار گرفته است. 

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی + صوت


 
انتهاي پيام/
 
 

برچسب ها: کمیسیون ، دستغیب ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار