چهارمين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

توکلی: آقای زنگنه شما اهتمامی برای مبارزه با فساد ندارید/ خودت انسان فاسدی نیستی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بعد از ورود آقای زنگنه برای اینکه بخواهد از نمایندگان رای بگیرد و انشاء الله هم رای نخواهد گرفت به او گفتم که جنابعالی اهتمامی برای مبارزه با فساد ندارید و البته خودت انسان فاسدی نیستی منتهی باید بیشتر تلاش کنی.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "احمد توکلی" نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت نفت اظهار داشت: برای من دشوار است که این گونه صحبت کنم چرا که امید و همگرایی در کشور پیدا شده و باید به عنوان سرمایه اجتماعی احترام بگذاریم که آسیب نبیند.

وی افزود: از هفته گذشته تا چند روز گذشته تلاش‌های بسیار زیادی را برای آقای زنگنه داشتم که بتواند مسئولیت وزارتخانه را به عهده بگیرد اما مسئله‌ای پیش آمد که موجب شد که وی با مخالفت بپردازم.

این نماینده مجلس ادامه داد: وضعیت عرصه نفت و گاز که با دشواری‌های سنگینی روبرو است و همین طور چند دوره صدارت وزارت نفت که برعهده غیر نفتی ها بوده از جمله دلایلی است که به آن توجه ویژه داشتم و حتی شاهد نوعی دلخوری و احساس سرافکندگی در عرصه مهم هستیم اما بعد از پیشنهاد رئیس جمهور مبنی  بر، برعهده دار شدن آقای زنگنه برای وزارت نفت نوعی امید و نشاط برای تلاشگران این عرصه به وجود آمد اکثریت از چنین پیشنهادی استقبال کردند.

توکلی با بیان اینکه نفت به عنوان منبع اصلی تعیین درآمد دولت به حساب  می آید گفت: بعد از ورود آقای زنگنه برای اینکه بخواهد از نمایندگان رای بگیرد و انشاء الله هم رای نخواهد گرفت به او به صراحت گفتم که جنابعالی اهتمامی برای مبارزه با فساد ندارید و البته خودت انسان فاسدی نیستی منتهی باید بیشتر تلاش کنی.

وی با اشاره به جلسات پی درپی در مجلس به منظور بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت خاطر نشان کرد: بعد از تعدیل جلساتی که در کمیسیون تلفیق برگزار شد، قرار بود که کمیسیون پنج نفره‌ای از نمایندگان به بررسی بیشتر این موضوع بپردازند که در صبح روز سه شنبه آقای امیر آبادی یکی از اعضای کمیته مسئله‌ای را مطرح کرد که الان نمي‌خواهم وارد آن شوم چرا که مهم نیست و فرقی هم نمی کند اما باید بگویم این درست نیست که آقای زنگنه نسبت به آن موضوع مطرح شده قسم جلاله خوردند و گفتند که من از آن موقع به بعد کاری نکردم و پس از آن آقای امیر آبادی گفت من سندی دارم برای تکذیب قسم آقای زنگنه ولی در نهایت من به وی گفتم به دلیل قسم خوردن زنگنه لطفا بحث را ادامه ندهید که او هم قبول کرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: تا غروب سه شنبه سندی به دستم رسید که نشان دهنده غلط بودن قسم آقای زنگنه بود و من از این مسئله بسیار منقلب شدم چرا که اشتباه کردن و موضوع را اشتباهی تشخیص دادن و یا حتی مبانی مختلف داشتند خیلی مهم نیست و حتی قابل پذیرش است اما کتمان حقیقت کردن و جور دیگر عنوان کردن باعث می شود که مسئله بیخ پیدا کند و اگر بنا بر صدق شد با مشاوره سعی و تلاش می توان ضعف را برطرف کرد اما اگر قرار است با پرده پوشی چنین کرد هیچ ضعفی قابل جبران نیست چون صدق در نظام مردم سالاری و خصوصا اسلام امری بسیار مهم است.

توکلی تصریح کرد: امضای هر مقام بالایی در هر سازمانی صحت موضوع و مقدمات را تصدیق می کند اما اگر امضای آن شخص زیر سوال رفت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و من روی این مسئله بسیار حساس هستم.

وی به ارسال نامه ای از جانب خود به رئیس جمهور کشور اشاره و تصریح کرد: دیروز صبح نامه ای را خدمت حجت الاسلام و المسلمین روحانی ارسال کردم و گفتم متاسفم که این وضع پیش آمده چرا که خلاف گویی قابل تحمل نیست و به خصوص هم اگر هم برای آن سوگند خورده باشند .

نماینده مردم تهران ادامه داد: این موضوع را با آقای زنگنه مطرح  کردم و گفت: من این سند را تکذیب نمی‌کنم ولی یادم نبود و قسم خوردم حتی پس از آن شنیدم که وی گفته که من قسم را برای موضوع دیگری خورده بودم.

توکلی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: این مسئله با هیچ چیزی درست شدنی نیست چون شما می‌خواهید، رای اعتماد دهید و اگر صداقت رعایت نشود، معلوم نیست که آیا در موارد مهم تر دیگری هم  آیا صداقتی رعایت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت وزارت نفت در کشور در پایان خاطر نشان کرد: دادن رای اعتماد به نمایندگان آزمایش مهمی برای مجلس است و باید گفت که رای اعتماد به چنین فردی نمی‌شود، داد.


انتهاي پيام/

 
برچسب ها: آقای ، زنگنه ، شما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار