چهارمين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

عبدی: در اختلاس سه هزار میلیاردی باید وزیر اقتصاد را سلاخی می کردیم

نماینده مردم خرم آباد در موافقت با زنگنه وزیر پیشنهادی نفت دولت یازدهم گفت: امید است با رای اعتماد به زنگنه دانش، تجربه و اعتماد را به صنعت نفت برگردانید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ "ایرج عبدی" نماینده مردم خرم آباد در جلسه علنی نوبت عصر امروز(5شنبه) در موافقت با زنگنه وزیر پیشنهادی نفت دولت یازدهم گفت: در ابتدا از حجت الاسلام و المسلمین روحاني به خاطر معرفی کابینه‌ای با دانش و تجربه کافی را برای حل گرفتاری ها و افزایش پتانسیل کشورها دارند تشکر می کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه نفت  70  درصد اقتصاد کشور را به صورت مستقیم و غیر مستقیم  افزود: وعده اشتغال رئیس جمهور به مردم با توجه به اینکه در هر خانواده چهار تا پنج تحصیل کرده بیکار وجود دارد جز با اصلاح صنعت نفت محقق نمی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه اظهار داشت : دلیل افزایش درآمد کشور از صنعت نفت در چهار سال اول دولت احمدی نژاد این بود که آقای زنگنه وزیر نفت دولت اصلاحات ماشین نفت را روغن کاری کرده بود.

عبدی با بیان اینکه ماشین نفت در دولت نهم و دهم فرسوده شد، گفت: همه مشکلات کشور از تحریم نیست و برخی از مشکلات به مدیریت بر می‌گردد.

این نماینده با بیان اینکه احمدی نژاد پنج بار وزیر نفت دولت‌های خود را تغییر داد اما زنگنه وزیر هشت ساله دولت قبل آن بود، تصریح کرد: عدم اطمینان بر مدیریت وزارت نفت، عدم اطمینان بر شرکای داخلی و خارجی، عدم اطمینان بر سرمایه گذاری های داخلی و خارجی باعث شد هر یک سال و نیم وزارت نفت یک وزیر عوض کند و این وزارتخانه هم اکنون به یک سراشیبی جدی وارد شود.

نماینده مردم خرم آباد افزود: بدنه وزارت نفت معتقد است که مهندس زنگنه با دیپلماسی خاص خود می‌تواند صنعت نفت کشور را سر و سامان دهد.

این نماینده با بیان اینکه مخالفین وزیر پیشنهادی به سوء استفاده برخی از قرار داد ها اشاره می‌کند، گفت: سوال من این است که در کدام یک از وزارتخانه‌ها این مشکل وجود ندارد به طور مثال در قضیه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی ما باید وزیر اقتصاد را سلاخی می‌کردیم .

وی در پایان با بیان اینکه استدعا دارم با رای اعتماد به زنگنه دانش، تجربه و اعتماد را به صنعت نفت برگردانیم، گفت: از حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که حساسیت را متوجه شدند و با حساسیت زنگنه را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کردند تشکر می کنم.


انتهاي پيام/

برچسب ها: اختلاس ، میلیاردی ، سلاخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار