پیشتازی بانک ها؛

بورس هنوز به جایگاه اول تامین سرمایه نرسیده است

بورس با ابلاغیه مقام معظم رهبری، اجرای اصل 44 و در نهایت با ورود بنگاه ها و شرکت های بزرگی، به نهاد نسبتا مهم اقتصادی در کشور مبدل شده، امروز در شرایطی که همچنان بانک در جایگاه اول تامین سرمایه قرار گرفته، بورس در مسیر دستیابی به جایگاه اصلی خود پیش می رود.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پتانسیل قابل ملاحظه بورس در کشور، خاطر نشان کرد: بازار بورس کشور در مقایسه با کشورهای منطقه از تنوع قابل ملاحظه ای برخوردار است که با حل مشکلات شرکت های فعال در بورس امکان رشد بیشتر این بازار دور از انتظار نیست.

دارابی با بیان اینکه تقویت بخشی از بازار سهام که تحت فشار دولت گذشته بوده، مورد توجه دولت جدید قرار گرفته، تصریح کرد: به طور مثال تکالیف سنگین بانک ها در دولت پیشین عامل عقب افتادگی این بخش از چرخه فعالیت اصلی شده بود ولی امروز بانک ها به عنوان لیدر بازار در مسیر جبران عقب افتادگی نسبت به شرکت های دیگر بورسی قرار گرفتند.

وی ادامه تاکید کرد: بازده بیش از 55 درصدی بازار سرمایه در سال جاری، سرمایه های عمومی را به بازار سرمایه آورد که تداوم این جریان اشتغالزایی و بهبود شرایط اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازار محدود سرمایه گذاری در ایران، اظهار داشت: بازار سرمایه گذاران در ایران به گزینه های بازار طلا و ارز، املاک و مستغلات ، بورس و معدودی از فعالیت های تولیدی خلاصه می شود که برای آینده نگران، سرمایه گذاری در بورس مطمئن ترین راه است.

وی تصریح کرد: در بازار سرمایه حتی برای بی تجربه ها با گزینه های مانند صندوق های سرمایه گذاری مشترک، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و همچنین خدمات کارگزاران در سبد گردانی اقتصادی، در سایه کاهش ریسک امکان سرمایه گذاری فراهم شده است.

دارابی با تاکید بر بهبود جایگاه بورس در ایران نسبت به چند سال گذشته، خاطر نشان کرد: بورس با ابلاغیه مقام معظم رهبری، اجرای اصل 44 و در نهایت با ورود بنگاه ها و شرکت های بزرگی، به نهاد نسبتا مهم اقتصادی در کشور مبدل شده، امروز در شرایطی که همچنان بانک در جایگاه اول تامین سرمایه قرار گرفته، بورس در مسیر دستیابی به جایگاه اصلی خود پیش می رود.

انتهای پیام//
برچسب ها: بورس ، بازار ، سرمایه ، سهام ، بازده ، بانک ، طلا ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار