در دهمین جشن نفس مطرح شد؛

نزدیک شدن ميزان موفقيت عمل هاي جراحي پيوند ريه و قلب کشور به استانداردهاي جهاني

رييس بيمارستان مسيح دانشوري گفت:ميزان موفقيت عمل هاي جراحي پيوند ريه و قلب در كشور به استانداردهاي جهاني نزديك شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر علي اكبر ولايتي ـ رييس بيمارستان مسيح دانشوري در مراسم جشن نفس با بیان این که جشن نفس در واقع جشن تقدير از حماسه ايثار خانواده هاي اهداكننده و اعضاي تيم هاي پزشكي و آزمايشگاهي پيوند عضو محسوب می شود، افزود: تعداد داوطلبين به قدري است كه گاهي فرصت زيادي براي صدور كارت هاي اهدايي را مي طلبد.

رييس بيمارستان مسيح دانشوري با توجه به پيشرفت روزافزون علم در كشور اظهار داشت :اخيرا پيوند اجزاي عضو پيوندي مثل پيوند دريچه قلب در كشور نيز انجام مي شود؛ که تاكنون اعضاي اهدايي ۸۶۰ مورد مرگ مغزي در بيمارستان مسيح دانشوري به دو هزار و ۴۰۰ بيمار پيوند زده شده است.

وي  با بیان اینکه مورد پيوند يك ريه ، ۴۵ مورد پيوند دو ريه ، يك مورد پيوند قلب و دو ريه همزمان و يك مورد پيوند مجدد ريه در بيمارستا ن مسيح دانشوري انجام شده است، ادامه داد: قرنيه چشم ، تاندون ، پوست ، دريچه قلب و استخوان را از جمله نسوج پيوندي عنوان كرد كه پيوند آن در اين بيمارستان انجام مي شود .

تاكنون ۴۳ مورد مرگ مغزي برداشت نسوج انجام شده است
در ادامه مراسم، حسن ابوالقاسمي  ـ رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز در اين مراسم پيوند اعضا را نمونه اي از شكوفايي علمي در كشور خواند و گفت: كسب رتبه سوم جهان در زمينه اهداي عضو و كسب رتبه اول جهان در زمينه رضايت گيري از خانواده افراد مرگ مغزي توسط بيمارستان مسيح دانشوري موئد اين شكوفايي علمي است .

وی در ادامه افزود: پس از صحبت با خانواده هاي افراد مرگ مغزي ، ۹۳،۶ درصد آنان حاضر به اهداي پيوند اعضاي عزيزانشان مي شوند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در اين مراسم كه با حضور جمعي از خانواده هاي افراد اهدا كننده و نيز دريافت كنندگان عضو و جمعي از هنرمندان در تهران برگزار شد ، اظهار داشت:در سال جاري نخستين مركز تخصصي برداشت نسوج پيوندي در كشور در بيمارستان مسيح دانشوري تاسيس شد و تاكنون ۴۳ مورد مرگ مغزي برداشت نسوج انجام شده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.