سید جعفر العلوی عنوان کرد

ضرورت فشارهای بین‌المللی بر رژیم بحرین

رئيس كميسيون بين المللي همبستگي با مردم بحرين گفت: ايرانيان بسیاری در بحرين زير فشار هستند و اين حق حكومت جمهوري اسلامي است تا در برابر اين فشارها موضع‌گيري رسمي و جدي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمين "سيدجعفر العلوی" از رهبران جنبش اسلامي بحرين در نشست تخصصي"بحرين طوفان تمرد" كه به همت پايگاه تحليلي_ خبري مسلمانان جهان برگزار شد، اظهار داشت: در همه كشورها روز خروج دشمن از كشور و استقلال را يك روز ملي و جشن مي‌دانند، اما در بحرين روز استقلال، روز تاجگذاري پادشاه بحرين بوده و وي را مهم‌تر مي‌دانند.
 
وي افزود: حدود 2/5 ماه پيش حاكميت فعلي بحرين يعني "حمد بن عيسي" در يك مجلس گفت كه چرا بريتانيا از خليج فارس خارج شد و ما نمي‌خواستيم اين مسئله به وجود بيايد، لذا به لحاظ استراتژيك هيچ چيزي در حاكميت بحرين تغيير نكرده است.
 
رئيس كميسيون بين المللي همبستگي با مردم بحرين تصريح كرد: جوانان انقلابي بحرين روز 14 آگوست رابه عنوان روح انقلاب مجددا زنده كردند، زيرا اين وضع قابل تحمل نبوده و سراسر فشار و ظلم و تجاوز است و حتي ماموران امنيتي بحرين بانواني مانند "زهرا شيخ" و "ريحانه موسوي" را عريان كرده و وقاحت را به حد اعلا رسانده‌اند.
 
سيد جعفر العلوي با اشاره به طبيعت پست رژيم‌ آل خليفه گفت: تجاوزهاي مكرر عليه علما و دانشمندان به طور مستمر و دائم ادامه داشته و زندانيان را تحت فشار و شكنجه مي‌گذارند و در همين چند ماه اخير 500 جوان را زنداني كرده‌اند و متاسفانه رژيم آل خليفه فرصت گفتگو را به جنايات و تجاوزها تبديل كرده است.
 
اين فعال جنبش اسلامي بحرين، افزود: ما شاهد بازداشت‌هاي مكرر به شكل توهين آميز و زننده هستيم و از جمله شكنجه "شيخ زهير احمد" بوده كه آثار شكنجه كاملاً در چهره ايشان معلوم است و حتي شاهد بوديم در اثر شكنجه فراوان جوانان ائتلاف 14 فوريه حتي نمي توانستند به درستی راه بروند.
 
وي اظهار داشت: دولت واكنش مناسبي در برابر جنبش تمرد نداشته و مجلس بحرين نيز دكوري بوده و اصلا نمايندگي مردم را ندارد و حتي خواستار فشار بيشتر از سوي آل خليفه عليه مردم شدند و فقط 3، 4 نماينده خواستار كاهش فشارهاي امنيتي شده و اعلام كرده‌اند در صورت ادامه اين وضعيت رژيم هيچ كاري را نمي‌تواند به پيش ببرد.
 
سيد جعفر العلوي با اشاره به خلاصه‌اي از وضعيت امروز بحرين تصريح كرد: بحرين در شرايط حادي قرار گرفته و فشارها و محاصره‌ها ادامه دارد و حتي در روز 9 آگوست هواپيماهاي آمريكايي 5000 سرباز را در بحرين پياده كرده و در روز 12 آگوست نيز 5 ناوگان بريتانيايي وارد بحرين شدند.
 
رئيس كميسيون بين المللي همبستگي با مردم بحرين گفت: اخيراً نخست وزير "خليفه بن سلمان" براي ايجاد فشار بيشتر و دامن زدن به فتنه طايفه‌اي به مناطق مختلفي رفته است.
 
وي افزود: به مناسبت سالگرد آغاز بيداري اسلامي در بحرين و جنبش تمرد آحاد مردم به خيابان‌ها آمده و رهبري طوفان تمرد را گروه قوي 14 فوريه و جوانان قهرمان و انقلابي به عهده دارند.
 
العلوي در پاسخ به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست، درباره ميزان تاثير سازمان ها و NGO هاي بين‌المللي در قضيه بحرين گفت: اين سازمان‌ها و NGO ها همان‌طور كه در جريان فلسطين كار خاصي نكرده‌اند، درباره بحرين نيز اقدام جدي و فراگيري نداشته‌اند.
 
اين فعال انقلابي بحرين افزود: در ابتداي انقلاب بحرين بيش از 500 سازمان داشتيم اما رژيم آل خليفه هم مثل رژيم صهيونيستي است و هيچ اهميتي به مطالبات مردمي نمي‌دهد.
 
وي اظهار داشت: يكي از سازمان‌هاي دانماركي درخواست آزادي هموطنان ما را داشته اما هيچ اقدام جدي از آل خليفه نديده‌ايم و حتي سازمان حقوق بشر و شوراي امنيت نيز هيچ اقدام جدي انجام نداده و با وجود آن‌كه در شرايط مشابه كشورهاي ديگر قطعنامه‌هاي بسياري صادر شده، اما تحت فشار آمريكايي‌ها هيچ برخوردي در قبال جنايات عليه مردم بحرين صورت نگرفته است.
 
العلوي تصريح كرد: در كنفرانس 2012 ژنو، آمريكا از كشورهاي ديگر خواست تا بر رژيم بحرين فشار وارد نكنند كه برخورد دوگانه آن را درباره بحرين و ساير كشورها نشان مي‌دهد.
 
رئيس كميسيون بين المللي همبستگي با مردم بحرين درباره اينكه آيا مي‌توان پس از دو سال به آرام و صلح آميز بودن جنبش انقلابي بحرين اشاره كرد، گفت: اين جنبش صلح آميز بوده و هست و اين نظام آل خليفه است كه در برابر راهپيمايي‌هاي آرام و مردمي تجاوزات بسيار سنگين و ظلم جدي بر مردم داشته، لذا طبيعي است كه در برابر اين حركت‌ها و شكنجه‌ها و دستگيري‌ها مردم و جوانان به دفاع از خود بپردازند، بنابراين به شكل ابتدايي و مطلق ديگر نمي‌توان گفت كه به طور صلح آميز خواهد بود.
 
وي افزود: جوانان بحرين رفتار قهرمانانه‌اي در دفاع از نواميس، زنان، مساجد و حسينيه‌ها دارند و قرآن هم مي‌گويد كه هركس تجاوز كرد، مي‌توانيد او را همان‌گونه مجازات كنيد.
 
العلوي اظهار داشت: آل خليفه 150 نفر از كشورهاي مختلف را آورده و شايد آمار آن بيش از اين هم باشد كه از كشورهاي عربي و غير عربي مانند پاكستان، هند و آفريقا براي تغيير جغرافياي انساني و هويت مردم بحرين، اين افراد را آورده و به آن‌ها شناسنامه بحريني داده است.
 
فعال انقلابي جنبش اسلامي بحرين تصريح كرد: اين افراد به يك ارتش در برابر مردم اصلي بحرين چه شيعه و چه سني تبديل شده و در همراهي با نظام دست به جاسوسي زده و آل خليفه هزينه‌هاي گزافي براي آنها خرج مي‌كند، در حالي‌كه مردم اصلي بحرين از كوچك‌ترين امكانات محروم هستند.
 
وي درباره نقش آل سعود و دخالت‌هاي عربستان در سركوب مردم بحرين، گفت: آل سعود از ابتداي شعله ور شدن انقلاب بحرين و در 14 فوريه 2011 دخالت نظامي كرده و نيروهاي خود را به بحرين آورده كه مكرراً با نيروهاي تازه نفس تعويض مي‌شوند و دژ محكم و مستمري براي ادامه اين فشارها انتخاب كرده است.
 
العلوي افزود: رژيم آل سعود به شكل مستقيم و غير مستقيم انقلاب بحرين را سركوب مي‌كند؛ از جمله "شهيد فرحان" بود كه سعودي‌ها سرش را منفجر كردند و پيكر او به بيمارستان مركزي سلمانيه آورده شد.
 
رئيس كميسيون بين المللي همبستگي با مردم بحرين اظهار داشت: نيروهاي آل سعود در حال ورود به بحرين ادعا كرده‌اند كه براي مردم وارد اين كشور شده‌اند، اما اگر واقعاً آن‌ها يك ارتش اسلامي بودند، به فلسطين رفته و آن‌جا را آزاد می‌کردند.
 
وي تصريح كرد: دست كم دو جزيره متعلق به عربستان سعودي تحت اشغال رژيم صهيونيستي است، لذا عربستان بايد اين سرزمين‌ها را آزاد كند نه اينكه به سركوب مردم بحرين بپردازد.
 
العلوي افزود: نيروهاي سعودي براي آنكه شناخته نشوند بعضاً لباس ارتش بحرين يا افراد امنيتي را مي‌پوشند اما دخالت نظامي آن‌ها آشكار است و ما اين را از لهجه و نوع صحبت كردن آن‌ها مي‌فهميم.
 
فعال انقلابي جنبش اسلامي بحرين درباره روابط جمهوري اسلامي ايران و انقلابيون بحرين گفت: ايراني‌ها در موقعيت‌هاي مختلف از مردم مظلوم بحرين حمايت كرده‌اند و ما وقتي كه بيانات مقام معظم رهبري در خصوص موارد منطقه‌اي و حمايت از مردم مظلوم بحرين را مي‌شنويم كه رژيم‌ آل خليفه را محكوم مي‌كنند خوشحال مي‌شويم اما از دستگاه دولتي ايران گله داريم كه در حد و اندازه رهبري و مردم ايران با انقلابيون بحرين همراهي نكرده است.
 
وي افزود: كشورهاي ديگر چه به لحاظ مالي و چه به لحاظ نظامي در فرستادن افراد به ساير كشورها ابايي ندارند و در سوريه حتي از فرستادن نيرو خودداري نكرده‌اند، البته ما انتظار فرستادن نيرو به بحرين را نداريم اما آن‌چه از دستگاه‌هاي دولتي ايران خواستاريم، فشار بيشتر بر رژيم بحرين است.
 
العلوي اظهار داشت: ايرانيان بسیاری در بحرين زير فشار هستند و اين حق حكومت جمهوري اسلامي است تا در برابر اين فشارها موضع‌گيري رسمي و جدي داشته باشد.
 
رئيس كميسيون بين المللي همبستگي با مردم بحرين، تصريح كرد: در جلسه‌اي با آيت‌الله "اختري" وي گفت ما مي‌دانيم كه در اين زمينه كوتاهي شده اما براي حمايت بيشتر و سازماندهي مردمي چه بايد بكنيم؟ لذا خواست ما از دولت ايران افزايش فشارهاي بين‌المللي است.
 
وي درباره ارتباط جنبش تمرد مصر و جنبش تمرد بحرين گفت: ممكن است جوانان انقلابي بحرين از جنبش تمرد مصر استفاده كرده باشند، اما جنبش تمرد بحرين جريان متفاوتي است.
 
العلوي افزود: در مصر ارتش در كنار مردم اما در بحرين، ارتش روبروي مردم قرار گرفته و آمريكا نيز خليج فارس را جزو منافع خود براي رسيدن به نفت مي‌داند، اما در مصر اين جريان تفاوت مي‌كند.
 
فعال انقلابي جنبش اسلامي بحرين در پاسخ به اين سوال كه چرا مقاومت زنان در بحرين چشمگيرتر است، اظهار داشت: نقش زنان در بحرين را بسيار متفاوت مي‌بينيم كه از لحاظ فرهنگي و آموزشي در جريان انقلاب بسيار تاثيرگذار هستند.
 
وي تصريح كرد: پزشكان، معلمان و ساير اقشار در ميادين انقلاب فعال بوده‌اند و زنان نيز همين‌گونه نشان داده‌اند.
 
العلوي گفت: در سال اول انقلاب در آوريل 2011 بيش از 120 زنداني زن در بحرين داشتيم اما در همان زمان در رژيم صهيونيستي صرفاً 35 زن فلسطيني زنداني بودند.
 
رئيس كميسيون همبستگي با مردم بحرين افزود: با توجه به فرهنگ زنان انقلابي بحرين در حسينيه‌ها زناني ساخته شده‌اند كه نقش بالايي در انقلاب داشته و از حضرت زهرا (س) و حضرت زينب (س) در مجاهدت و همراهي با ائمه اطهار (ع) الگو گرفته‌اند.
 
وي اظهار داشت: آن‌چه كه از زنان در ايران و بحرين شاهد بوده‌ايم، برگرفته از مكتب اهل بيت بوده است؛ زنان بحرینی در برابر تروريسم دولتي ايستادگي كرده‌ و نقش جدي در آزادي همسران و فرزندانشان و نيز عمليات خاص در برابر پليس و نيروهاي امنيتي بحرين داشته‌اند.
 
العلوي در پايان خاطرنشان كرد: از جمله زنان انقلابی مشهور در بحرین" آيات‌القرمزي" و " زينب خواجه" دختر "عبدالهادي خواجه" از رهبران بحرين و خواهرش بوده‌اند كه نشان دهنده نقش جدي و خاص زن بحريني برگرفته از مكتب اهل بيت(ع) است.

انتهای پیام/
برچسب ها: العلوی ، بحرین ، تمرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار