طی یک ماه گذشته؛

تلفات گوزن زرد نداشته‌ایم

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: به دنبال پایش و کنترل شبانه روزی خوشبختانه طی یک ماه گذشته تلفات نداشته‌ایم.

لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سایت 200 هکتاری کرخه را به دو قسمت 120 هکتاری و 80 هکتاری تقسیم کرده‌ایم که با یک درب بزرگ به هم وصل می‌شوند.

وی هدف از این اقدام را نصب دوش ضد کنه عنوان کرد و افزود: یک دوش بزرگ به طول 25 متر و عرض 6 متر بالای درب نصب کرده‌ایم که این دوش حاوی مواد ضد کنه است و دارای یک چشم الکترونیک مي‌باشد. زمانی که گوزن‌ها به آن نزدیک می‌شوند اين دوش شروع به کار می‌کند.

وی ادامه داد: این دوش که چند سالی از نصب آن می‌گذرد کار ضد عفونی حیوانات را انجام می‌دهد و این مدت هم که گوزن‌ها دچار حمله مگس‌های میاز شدند این دوش کمک زیادی به ما کرده تا جایی که طبق مشاهدات ما همچنان 10 تا 12 راس از گوزن‌ها سالم هستند.

وی در ادامه گفت: طی چند هفته‌ای که تیم زنده‌گیر با اسلحه بیهوشی وارد سایت شدند تنها توانسته‌اند 2 راس گوزن را زنده گیری کنند و این در حالیست که گوزن‌ها از هوش بالایی برخور دارند و از زمانی که متوجه حضور این تیم شده‌اند کمتر نزدیک آبشخور می‌شوند ما نیز سعی می‌کنیم کار را با ظرفیت بیشتری دنبال کنیم تا بتوانیم بعد از زنده گیری آن‌ها را به قرنطینه منتقل کرده و نسبت به مداوای آن‌ها اقدام کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: با استفاده از دوربین‌های دید در شب گوزن‌ها را رصد می‌کنیم که طبق مشاهده ما خوشبختانه 10 تا 12 راس سالم هستند و به همین تعداد هم دارای زخم هستند اما حالا زخم‌هایشان خشک شده و ما سعی داریم بعد از زنده گیری مراحل درمان را شروع کنیم تا از عفونت‌های احتمالی جلوگیری کنیم./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار