حاشيه‌هاي برنامه سينمايي "هفت"؛

وحيد موسائيان: "فرزند چهارم" فيلم سفارشي بدون شعار است

فيلم "فرزند چهارم" با وجود سفارشي بودن، شعاري و تبليغاتي نيست.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، برنامه "هفت" شب گذشته بعد از صحبت‌هاي "حامد بهداد" به معرفي فيلم "فرزند چهارم" با حضور "وحيد موسائيان" كارگردان آن پرداخت.

"وحيد موسائيان" كارگردان "فرزند چهارم"، در خصوص توليد فيلم ‌سينمايي با موضوع "سومالي" گفت: توليد فيلم سينمايي كار بسيار سختي است و در صورت توليد در خارج از كشور سختي كار دو چندان مي‌شود، سوژه قحطي "سومالي" از سوي فارابي و در زمان جشنواره كودك و اهداي هدايايي به سفارت‌هاي خارجي شكل گرفت.

وي ادامه داد: قرعه پيشنهاد ساخت اين فيلم به من رسيد و زماني كه ساخت و كسب تجربه مهيا باشد، انگيزه و خاستگاه فكري براي ساخت آن نيز دو چندان خواهد شد.

"موسائيان" افزود: شرايط و بستر فيلم به گونه‌اي است كه مردم با تماشاي اين فيلم نسبت به فعاليت هموطنان خود در كشورهاي مختلف از جمله "سومالي" آگاه مي‌شوند و علاوه بر آن با موضوع نبود امنيت و انگيزه فعاليت خود افراد در اين گونه مكان‌ها همذات پنداري كنند.

وي در خصوص تركيب بازيگران فيلم خود عنوان كرد: "مهتاب كرامتي" با توجه به سابقه حضور در يونيسف و ارتباط نزديك با اين افراد انتخاب مناسب و اول ما بود و علاوه بر او نيز آرزوي همكاري به لحاظ فرهنگي و حرفه‌اي با "مهدي هاشمي" و بازيگر خلاق و غيرقابل پيش بيني "حامد بهداد" باعث انتخاب چنين تركيبي شد.

"موسائيان" در پاسخ به دوش كشيدن نام سفارشي بر روي فيلم چنين اظهار داشت: عنوان سفارشي را براي فيلمي با موضوع انساني و بدون شعار و تبليغات را مي‌پذيرم چرا كه انتخاب من به عنوان كارگردان جناحي و حاشيه‌اي نبوده است و نقاط ضعف و قوت آن نيز هيچ ارتباطي به سفارش دهندگانش نداشت.

وي ادامه داد: پيش از اين فيلم‌هايي بود كه در فضاي خوبي ساخته نشده و بيشتر از جهت تسويه حساب جناحي به ساخت رسيد.

"موسائيان" متذكر شد: اين اثر اولين فيلم سينمايي كه در آينده مورد قضاوت قرار مي‌گيرد و به همين دليل بايد تصاويري را به نمايش بگذارم كه شرافتمندانه و درست باشد.

وي در پايان در خصوص اكران خارجي فيلم نيز اظهار دات: بنياد فارابي و يونيسف به منظور حمايت از فيلم در مجامع بين‌الملل، تفاهم نامه‌اي را به امضاء رساندند تا با جمع‌آوري كمك‌هاي بشردوستانه كمك‌هايي به اين كشور انجام گيرد.

"موسائيان" خاطر نشان كرد: به عنوان كسي كه ادعاي كار هنر دارد و صداقت را سر لوحه خود قرار داده موضوع حائز اهميت اين است كه با وجود موقت و گذرا بودن دولتمردان ما آدم‌ها هستيم كه باقي مي‌مانيم و بايد در اين مدت از مديريت "ميرعلايي" تشكر كنم كه در مورد فيلم "فرزند چهارم"چنين پيام انساني گنجاند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.