رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

بانک مرکزی در هر مقطع زمانی ارز مورد نظر را ندارد/ فرار شرکت های دارویی از پرداخت 10 درصد کارمزد

برخی از شرکت های دارویی برای واردات دارو و مواد اولیه ممکن است در برخی از مقاطع زمانی نیاز به ارزی جز دلار داشته باشند که در صورت نبود این ارز در بانک مرکزی حاضر به پرداخت 10 درصد کارمزد برای تبدیل دلار به ارز مورد نظر نیستند.

 دکتر حاجی آخوندی، رئیس  سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طي امروز و فردا داروهای ترخیص شده که در اختیار شرکت های پخش قرار گرفته است در داروخانه ها توزیع شود.

وی با بیان این که وضعیت دارو در حال حاضر نسبت به دو تا سه ماه گذشته بسیار مناسب شده عنوان کرد: یک میلیارد د و 200 میلیون تومان ارز را بانک مرکزی در اختیار شرکت های تولید کننده دارو قرار داده است که حدود 600 میلیون دلار آن اجرایی شده است.

 وی در خصوص انتقادات شرکت های دارویی در خصوص انتقال ارز افزود: برخی از شرکت های دارویی برای واردات دارو با مواد اولیه نیاز به روپیه یا یورو دارند ولی ممكن است بانک مرکزی در آن مقطع  زمانی تنها دلار عرضه کند و برای اینکه دلار را تبدیل به ارز مورد نظر خود کنند باید ده درصد کارمزد بدهند که به دلیل اینکه اين موضوع به ضرر شرکت ها است ترجیح می دهند مدت زماني را صبر كنند تا بانك مركزي ارز مورد نطر را به آنها بدهد که همین امر باعث روند واردات کند دارو و مواد اولیه به کشور شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.