مادران چاق‌تر، مسموميت بارداري بيشتر

مادراني كه اضافه وزن دارند خطرات زيادي براي خودشان و جنين بوجود مي آيد به ويژه مسموميت حاملگي افزايش مي‌يابد.

دكتر فريده موحد متخصص زنان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در خانم‌هايي كه قصد حاملگي دارند از جمله نكاتي را كه قبل از حامله شدن بايد توجه كند به وزن نرمال رسيدن است كه يكي از مشكلاتي كه افزايش وزن به وجود مي‌آورد نازايي است و احتمال حاملگي را كاهش مي‌دهد بنابراين خانم‌ها قبل از حاملگي بايد وزنشان را نرمال كنند.

وي افزود: وزن نرمال براي حاملگي به طور نرمال BMI بايد بين 20 تا 24 باشد و حاملگي در اين رنج بدون عوارض است.

اما BMI (توزيع نرمال وزن) بالاي 30 فرد چاقي مفرط دارد و بايد قبل از حاملگي با استفاده از رژيم غذايي و يا ورزش وزن خود را نرمال كند.

موحد اظهار داشت: اما اگر خانمي با اضافه وزن حامله شد علاوه بر مشكلات و عوارضي كه براي خودش خطرساز است براي جنين هم مشكلاتي ايجاد مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: از جمله اين مشكلات ايجاد ديابت حاملگي در مادر و همچنين فشار خون بالا در مادر و بروز مسموميت حاملگي در مادر افزايش مي‌يابد.

موحد اضافه كرد: مسموميت حاملگي باعث مي‌شود PV پروتئين از ادرار دفع شود و فشار خون بالا باعث مي‌شود حاملگي را قبل از اينكه 9 ماه كامل شود ختم كنيم.

موحد متذكر شد: خانم‌هايي كه داراي اضافه وزن هستند احتمال سزارين در آنها افزايش مي‌يابد و همچنين خطر زايمان زودرس وجود دارد.

موحد توصيه كرد: خانم‌هاي چاق احتمال زايمان چند كيلويي در آنها بالا مي‌رود و در نتيجه حاملگي را پرخطر مي‌كند بنابراين توصيه م‌شود قبل از حاملگي وزن مادر نرمال باشد./ع2

برچسب ها: چاق ، مسمومیت ، جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.