ايجاد نا امني در شركت با هدف حسادت

رئيس پليس فتا استان خراسان رضوي از دستگيري فردي که پس از اتمام قرارداد كاريش، دست به خرابكاري و اختلال در سيستم هاي شركت زده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران سرهنگ  سيد محسن عرفاني گفت: در پي وصول پرونده شکايت يکي از صاحبان مشاغل مبني بر اختلال و نا امني در فضاي كاري شركت، از سوي فرد يا افراد ناشناس با هدف نامشخص به اين پليس، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با توجه به اظهارات نماينده حقوقي شركت مبني بر اينکه به تازگي اختلالاتي در حوزه فروش و اطلاعات سيستمي شركت رخ داده، تحقيقات فني آغاز و با بررسي ادله ديجيتالي نتايجي دال بر نفوذ فردي كه پسوردهاي مديريتي را در اختيار داشته پيدا شد كه با پيگيري استعلامات مربوطه و اقدامات فني ماموران، فردي به نام سعيد که كارمند قبلي شركت بود شناسايي و با هماهنگي قضايي دستگير شد.
متهم از ديدن شواهد با ندامت، لب به سخن گشود و در خصوص بزه ارتكابي خود گفت: از كارم رضايت داشتم تا اينكه قراردادم تمام شد و در كمال ناباوري خواهر زاده يكي از همكاران شركت به جاي من منسوب شد، من كه تحمل چنين رفتاري را از سوي رئيسم نداشتم با داشتن پسوردهاي مديريتي، براي تخريب چهره كارمند جديد دست به يك سري اقدامات خرابكارانه زدم.
گفتني است متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قضايي به دادگاه انتقال داده شد.
سرهنگ عرفاني در پايان با اشاره به ماده 8 قانون جرايم رايانه اي گفت: هركس به طور غيرمجاز داده ديگري را از سيستم هاي رايانه اي يا مخابراتي يا حاملهاي داده حذف يا مختل يا غير قابل پردازش كند به حبس از شش ماه تا دو سال يا جزاي نقدي از ده تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد. 
برچسب ها: حسادت ، فتا ، ناامنی ، قرارداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار