ادامه تظاهرات "توفان تمرد"/ انتقام گرفتن از شهروندان در زندانهای بحرین

تظاهرات "توفان تمرد" در مناطق مختلف بحرين با وجود آماده باش نظاميان رژيم اين کشور ادامه دارد اين در حاليست که روز گذشته گروهی از خانواده های زندانیان سیاسی با اقدام غیرمنتظره مسئولان زندان الحوض الجاف در جلوگیری از ملاقات آنها با بستگان خود در این زندان روبرو شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، مزدوران رژيم بحرين با آغاز موج جديد بازداشت غيرنظاميان در اين کشور، شماري از زنان را ضرب و جرح کردند. 

رژيم بحرين بر برخوردهاي امنيتي و سرکوب در برابر اعتراضات مسالمت آميز مردم اين کشور اصرار دارد. برخوردهايي که تاکنون هيچ نتيجه اي نداشته است و تظاهرات جنبش تمرد در مناطق مختلف بحرين ادامه دارد. مردم جزيره ستره با برگزاري تظاهراتي فرياد سرنگون باد حمد (بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين) سردادند و خواستار سرنگوني رژيم حاکم شدند. شهر الديه هم شاهد برگزاري تظاهرات مردمي با شعارهايي در محکوميت جنايت هاي رژيم حاکم بود. 

رژيم بحرين تدابير امنيتي را تشديد کرد، و گشتي هاي پليس در خيابان هاي مختلف حضور دارند. نظاميان رژيم چند غيرنظامي از جمله دو عکاس خبري را بازداشت کردند. رژيم بحرين به اقدامات خود عليه زنان در اين کشور هم ادامه مي دهد. گروههاي ملي دموکرات بحرين و در راس آنها جمعيت اسلامي الوفاق به رژيم حاکم در مورد اميدوار بودن به بحران ها در منطقه هشدار دادند و تاکيد کردند رژيم حاکم از سرگرم بودن جامعه جهاني به تنش هاي منطقه اي براي تشديد موارد نقض حقوق ملت بحرين سوء استفاده مي کند. 

در عين حال گروهی از خانواده های زندانیان سیاسی با اقدام غیرمنتظره مسئولان زندان الحوض الجاف در جلوگیری از ملاقات آنها با بستگان خود در این زندان روبرو شدند.

این خانواده ها براساس زمان مشخص ملاقات هفتگی راهی زندان شدند اما به طور غیرمنتظره ازملاقات آنها با بستگانشان در زندان جلوگیری شد.

درخواست خانواده زندانیان برای این ملاقات براساس برنامه هفتگی زندان صورت گرفت اما مسئولان زندان گفتند که امروز (روز یکشنبه) نمی توانند با بستگان خود ملاقات کنند.

تعدادی از این خانواده ها از لغو ملاقات شکایت داشتند زیرا با توجه به حوادث جمعه گذشته در زندان الحوض الجاف در نگرانی به سرمی برند زیرا در این روز بازداشت شدگان بند 10 مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

بخش آزادیها و حقوق بشر جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد: این ممانعت قابل توجیه نیست و برخوردی ظالمانه و غیرقابل قبول به شمار می رود؛ زیرا یکی از حقوق اساسی زندانیان و خانواده های آنها را نقض می کند؛ زندانیانی که بیشتر حقوق قانونی و انسانی طبیعی از آنها سلب شده است.

وفاق با تأکید بر اینکه مسئولان زندانها و بازداشتگاه ها نباید برخوردی انتقام جویانه با شهروندان داشته باشند، خاطرنشان کرد: حقوق شهروندان اهرمی نیست که مسئولان بخواهند از آن برای انتقام جویی سیاسی و اعمال محدودیت علیه آنها استفاده کنند؛ این انتقام جویی باید فورا متوقف شود و زندانیان و خانواده های آنها لازم است که بتوانند با یکدیگر ملاقات کنند و به سلب حقوق اساسی زندانیان پایان داده شود.
برچسب ها: بحرین ، تمرد ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار